Na aukcje firmy RM Auctions trafiają najrzadsze modele samochodów, które idealnie wpasowują się garaże kolekcjonerów aut. Firma RM jest znana między innymi z aukcji przeprowadzanych w Salon Prive, czy Villa d'Este.
Zobacz 10 najdroższych aut aukcji RM
Samochody wystawiane na aukcjach osiągają ceny, które są poza zasięgiem przeciętnego Kowalskiego. Najdroższym autem na licytacji w Monterey byłMercedes-Benz 540 K Spezial Roadster. Sprzedano go za 9,680 milionów dolarów.Na aukcjach są wystawiane samochody nowsze i zabytkowe. Często posiadają one bogatą historię wyścigową, lub były własnością znanych osób. Wielokrotnie są to pojedyncze egzemplarze, lub koncepty sprzed lat.W Polsce moda na kolekcjonowanie zarówno nowych samochodów wyścigowych, rajdowych i klasycznych dopiero się zaczyna. Za granicami naszego kraju jest wiele wyspecjalizowanych firm w handlu i wycenianiu i organizacji aukcji. Zakup samochodu to lokata kapitału podobna do kupna obrazu cenionego artysty.
Zobacz 10 najdroższych aut aukcji RM
Galeria zdjęć
Miejsce 10: Ferrari 375 America. Pomiędzy 1953, a 1955 zbudowano 12 egzemplarzy, ale tylko dwa z karoserią od Vignale.
Prezentowany egzemplarz był wystawiany na salonie samochodowym w Genewie w 1954 roku.
Ferrari 375 America Vignale sprzedano za 1,980 milion dolarów.
Wysokiej klasy skóra pokryta patyną, a do tego 300 konny silnik!
Miejsce 9: Ferrari 400 Superamerica. Tego modelu wyprodukowano jedynie 36 sztuk w latach 1959 – 1964.
12 cylindrów i cztery litry pojemności pozwoliło konstruktorom osiągnąć moc 340 KM.
Cena: 2,090 miliony dolarów. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Pininfarine. Wersję Aerodynamica rozpoznamy po nadwoziu Fastback i panoramicznej tylnej szybie.
Jasna tapicerka i fotele przypominające te z ekskluzywnego klubu zachęcają do podróży.
Miejsce 8: Ferrari 750 Monza. W 1954 włoski producent supersamochodów zaprezentował model do walki na wyścigach w klasie do trzech litrów nowy samochód model 750 Monza.
Oznaczenie modelu pochodzi od nazwy toru, na którym auto miało swoją premierę.
Jako pierwsi w dłoniach drewnianą kierownicę Monzy trzymali Mike Hawtorn i Umberto Maglioli.
Fan Ferrari zapłacił za 750 Monza pochodzące z 1955 roku 2,530 miliony dolarów.
Miejsce 7: Mercedes-Benz 540 K Sport Cabriolet A.
To klasyka stylu warta swojej ceny – 2,970 milionów dolarów.
Projekt w stylu Art Deco przypadnie do gustu znawcom designu.
Litera K oznacza, że model ten wyposażono w kompresor.
Miejsce 6: Mercedes-Benz 540 K Spezial Coupe.
To wyjątkowe coupe zmieniło właściciela za 3,080 miliona dolarów.
Mercedesy doładowane kompresorem to najbardziej cenione auta z lat trzydziestych.
Wygodne fotele, 4 ramienna kierownica i widok na długą maskę – czy można chcieć czegoś więcej?
Miejsce 5: Ferrari 340 Mexico sprzedano za 3,685 miliona dolarów.
Tym autem jeździł dwukrotny mistrz F1 Alberto Ascari.
Gdy auto trafiło do USA na fotelu kierowcy zasiadał nie kto inny jak sam Carroll Shelby.
340 Mexico wyprodukowano w ilości czterech egzemplarzy, w tym trzy coupe i jedne kabriolet.
Miejsce 4: Mercedes-Benz 500 K Roadster
Silnik o mocy 160 KM pozwalał osiągnąć prędkość równą jego mocy.
Tylko najbogatsi mieszkańcy Niemiec mogli sobie pozwolić na jego zakup.
W okresie wprowadzenia Mercedes-Benz 500 K Roadster do produkcji tylko nieliczne auta były szybsze od tego Mercedesa.
Miejsce 3: Mercedes-Benz 540 K Roadster.
To droższa wersja 500 K wprowadzona do produkcji 2 lata po poprzedniku.
Model ten był popularny wśród gwiazd filmu, ale nie tylko.
Nowy właściciel musiał za niego zapłacić 4,620 miliony dolarów.
Miejsce 2: Ferrari 250 GT SWB Competizione.
Kwota jaką trzeba było zapłacić za to piękne auto to 5,280 miliona dolarów.
Ferrari 250 GT SWB zaprojektował Pininfarina, a zbudował go Scaglietti.
Miejsce 1: Mercedes-Benz 540 K Spezial Roadster.
Jest niemal dwa razy droższy od Ferrari 250 GT SWB, zapłacono za niego 9,680 miliona dolarów.
Silnik Mercedesa jest wspomagany przez kompresor firmy Roots. Srebrny lakier niebieskie wnętrze i opuszczony dach, a do tego dźwięk silnika V8 – sama przyjemność.