Tym drogocenym pojazdem jest Mercedes-Benz 540 K Special Cabriolet A z 1938 roku. Dwumiejscowy kabriolet z silnikiem 8-cylindrowym z kompresorem to prawdziwy rarytas wśród oldtimerów. Wyprodukowano zaledwie kilkadziesiąt sztuk tego modelu, a na aukcjach pojawia się niezwykle rzadko, zawsze osiągając zawrotne ceny.
Na londyńską aukcję firma RM Auctions przygotowała w sumie 70 zabytkowych Mercedesów i kilkadziesiąt zabytkowych aut innych firm. Tak duża oferta klasycznych Mercedesów wywołała w światku kolekcjonerskim prawdziwą sensację i mnóstwo spekulacji.
Oprócz najdroższego modelu 540 K wystawione zostaną do sprzedaży rzadkie modele przedwojenne oraz powojenne. W tej drugiej grupie najcenniejszy jest Mercedes 300 SL Gullwing z 1956 roku, za którego nabywca będzie musiał wyłożyć co najmniej 4,5 mln złotych!
Co najmniej 2 miliony musi mieć w portfelu (lub na koncie) kolekcjoner zdecydowany kupić Mercedesa 300 S roadstera z 1954 roku. Powstało niespełna 100 egz. tego modelu, osiąga on zawsze bardzo wysokie ceny.
Czy na londyńskiej aukcji pojawią się nieco tańsze modele, dostępne dla kolekcjonerów mniej zamożnych? Tak. Mniej poszukiwane modele przedwojennych Mercedesów można kupić już za równowartość 200-300 tys. złotych. Podobnie z niektórymi modelami powojennymi- np. za Mercedesa 170 DS trzeba zapłacić ok. 100 tys. złotych.
Specjaliści monitorujący rynek oldtimerów przewidują, że na londyńskiej aukcji mogą pojawić się masowo klienci z Chin. Do końca 2012 roku nie wolno sprowadzać do Chin aut starszych niż 10-letnie. Od przyszłego roku ma się to zmienić i bogaci chińscy kolekcjonerzy już rozglądają się za ciekawymi modelami klasycznych samochodów.
Chińscy bogaci kolekcjonerzy mogą także rozregulować rynek aukcyjny zabytkowych aut podbijając ceny, które i tak w tej chwili są najwyższe od lat.
Galeria zdjęć
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing. 1956 r. Przewidywana cena 3,5-4,5 mln zł
Mercedes-Benz 15/70/100 HP Tourer. 1925 r. Przewidywana cena 1,5-2 mln zł
Mercedes-Benz 15/75 HM Mannheim 370 kabriolet. 1931 r. Przewidywana cena 1,5-1,75 mln zł
Mercedes-Benz 15/75 Mannheim 370 S Sport Roadster. 1932 r. Przewidywana cena 3,75-4,75 mln zł
Mercedes-Benz 170 kabriolet C. 1933 r. Przewidywana cena 225-275 tys. zł
Mercedes-Benz 170. 1951 r. Przewidywana cena 225-275 tys. zł
Mercedes-Benz 170 S kabriolet A. 1951 r. Przewidywana cena 225-275 tys. zł
Mercedes-Benz 170 S Ambulans. 1954 r. Przewidywana cena 200-250 tys. zł
Mercedes-Benz 170 Sport Roadster. 1933 r. Przewidywana cena 275-325 tys. zł
Mercedes-Benz 200 Lang kabriolet B. 1933 r. Przewidywana cena 300-400 tys. zł
Mercedes-Benz 230 n kabriolet C. 1938 r. Przewidywana cena 400-500 tys. zł
Mercedes-Benz 300 S roadster. 1954 r. Przewidywana cena 2-2,25 mln zł
Mercedes-Benz Nurburg 460 K limousine. 1930 r. Przewidywana cena 1-1,25 mln zł
Mercedes-Benz 380 K kabriolet A. 1934 r. Przewidywana cena 1,75-2 mln zł
Mercedes-Benz Nurburg Pullman. 1932 r. Przewidywana cena 750 tys.- 1 mln zł
Mercedes Simplex 60 HP Speedster. 1905 r. Przewidywana cena 1-1,5 mln zł