Zakład w Vrchlabí nawiązuje do historii firmy Petera i synowie, która założona została w 1864 roku przez Ignaca Theodora Petera. Już w 1908 roku powstała pierwsza karoseria samochodu powiedział Lukáš Nachtmann, kierownik archiwum Škoda Auto. Po roku 1920 fabryka specjalizowała się w produkcji nadwozi. W latach 1930-35 datuje się jej największy rozkwit, związany z produkcją kabrioletów własnej konstrukcji, które budowano nie tylko na podwozach firm Škoda, Tatra, Walter, ale także marek niemieckich, włoskich, angielskich i amerykańskich.

„Podczas II wojny światowej zakład został przebudowany i poszerzony do obecnego areału,” dodaje Lukáš Nachtmann. Po II wojnie światowej na krótko powstała firma SEVKAR (Severočeská karosárna). W 1946 roku zakład włączony został do AZNP Mladá Boleslav. W tym okresie rozpoczęto produkcję seryjną. Pierwszym modelem była Škoda 1101. W 1952 roku rozpoczęto produkcję modelu Škoda 1200 z metalowym nadwoziem (poprzednik miał także elementy drewniane).

Od 1954 roku powstał samodzielny zakład Vrchlabi, do którego dołączono zakład Karosa w Chlumcu nad Cidliną. W 1955 rozpoczęto produkcję nowego typu pojazdu Škoda 1201. Od 1958 roku zakład ponownie został włączony w struktury AZNP Mladá Boleslav.

W kolejnych latach w Vrchlabi specjalizowano się w produkcji lekkich pojazdów użytkowych opartych na modelach osobowych marki Škoda, a nieco później doszły także modele specjalne.

W latach sześćdziesiątych produkowano modele Škoda 1202 oraz Škoda 1203, a także w elementach do montażu pick-up do Turcji. W tym okresie powstała tłocznia oraz zmodernizowano większość zakładu.]

W połowie lat siedemdziesiątych rozpoczęła się ścisła współpraca z Mlada Boleslav przy wdrażaniu produkcji modelu Škoda 120 oraz produkcji luksusowych wersji.

Pod koniec 1981 roku wyprodukowano ostatni egzemplarz samochodu Škoda 1203, co zakończyło także produkcję samochodów użytkowych. W 1987 roku tutaj rozpoczęto produkcję nowej generacji samochodów Škoda Favorit, a w roku 1990 Škoda Forman. Wraz z nadejściem Favorita zmodernizowano linię produkcyjną.

Rok 1991 to wejście Škody Mladá Boleslav w skład koncernu Volkswagen, a Vrchlabi zostało jednym z zakładów produkcyjnych Škoda, automobilová a.s. W tym okresie produkowano tutaj limitowane serie modeli Favorit i Forman, a od września 1994 roku samochody Škoda Felicia, później Felicia Pick-up i Fun.

Obecnie powstają tutaj modele Škoda Octavia Tour i Škoda Octavia.