Ofertę gamy Favorit miał, uzupełnić kontynuator tradycji modeli 110R oraz Garde/Rapid, czyli po prostu Favorit o nadwoziu coupe. W 1985 roku przeprowadzono badania trzynastu odmian hatchbacka, a w kolejnym sezonie nad modelem prezentowanym na zdjęciach.Zarys sylwetki tego auta oraz odmiany hatchback został opracowany we włoskim studio Bertone. Linie nadwozia to dzieło Marca Dechampa, a wnętrze Eugenio Pagliano. Ich szkice typu skin lines, zostały zwieńczone makietą w skali 1:4.Pozostałe prace zostały zakończone w Mlada Boleslav, pod kierownictwem inż. Jaroslava Kindla. W 1986 roku kompletna dokumentacja została przekazana do filii w Kvasinach. W Maju w 1987 roku zakończono montaż prototypu. Studium wyróżniało się mocniej pochyloną, w porównaniu z wersją hatchback szybą czołową, niższą linią dachu, zamaskowanymi słupkami środkowymi i klamkami oraz oraz drzwiami pozbawionymi ram okiennych. Linia tylnych szyb bocznych zaczyna się wyżej niż przednich.Pod względem technicznym Skoda Favorit Coupe, bazowała na odmianie hatchback. Szkoda, że auto nie otrzymało mocniejszej jednostki napędowej i zmodyfikowanego zawieszenia. No, cóż i tak auto to nie trafiło do seryjnej produkcji. Najpierw rozpoczęcie produkcji zostało przesunięte w czasie na 1991-1993, a następnie anulowane. Prototyp Skody Favorit Coupe, można oglądać w muzeum firmowym marki.
Skoda Favorit Coupe: miss Favorit odkryta po latach
Ta Skoda nosiła oznaczenie 783 Coupe, niestety nigdy nie weszła do produkcji, założenia zakładały, że uzupełni ona oferowaną linię wersji Favorit