Do Essen każdego roku o tej porze zjeżdżają pasjonaci dawnej motoryzacji. Jedni, aby podziwiać zabytkowe auta, inni w poszukiwaniu części do nich, wreszcie duża grupa – aby upolować wymarzony model.
Ile kosztuje zabytkowe auto? Tu nie ma ściśle określonych widełek. Oldtimera (czyli auto, które ma minimum 30 lat) można kupić za kilka tysięcy euro, kilkanaście tysięcy, kilkaset oraz za... kilka milionów. Wszystko zależy od stanu auta, jego wieku, rzadkości występowania i marki.
Najdroższe są przedwojenne Mercedesy, Horchy, Maybachy, Jaguary, Rolls-Royce'y, Bentleye. Każdy egzemplarz tych firm w oryginalnym stanie kosztuje co najmniej kilkaset tysięcy euro. Powojenne egzemplarze również potrafią być piekielnie drogie, np. Mercedes Gullwing (wyprodukowano zaledwie 1400 sztuk) kosztuje co najmniej 500-600 tys. euro.
Oczywiście są także tańsze oldtimery, szczególnie dotyczy to modeli z lat 60., 70. i 80. Ich zaletą, oprócz przystępnej ceny, jest także to, że łatwo dostać do nich części zamienne i możne je stosunkowo niedrogo odrestaurować.
Warto dodać, że miłośnicy zabytkowych pojazdów w Polsce też mają podobną imprezę, jaka organizowana jest w Essen. W pierwszy weekend czerwca w Warszawie odbędzie się Moto Nostalgia – wystawa zabytkowych samochodów i innych pojazdów.
Galeria zdjęć
Do Essen każdego roku o tej porze zjeżdżają pasjonaci dawnej motoryzacji. Jedni, aby podziwiać zabytkowe auta, inni w poszukiwaniu części do nich, wreszcie duża grupa – aby upolować wymarzony model.
Ile kosztuje zabytkowe auto? Tu nie ma ściśle określonych widełek.
Oldtimera (czyli auto, które ma minimum 30 lat) można kupić za kilka tysięcy euro, kilkanaście tysięcy, kilkaset oraz za... kilka milionów.
Wszystko zależy od stanu auta, jego wieku, rzadkości występowania i marki.
Najdroższe są przedwojenne Mercedesy, Horchy, Maybachy, Jaguary, Rolls-Royce'y, Bentleye.
Każdy egzemplarz tych firm w oryginalnym stanie kosztuje co najmniej kilkaset tysięcy euro.
Powojenne egzemplarze również potrafią być piekielnie drogie, np. Mercedes Gullwing (wyprodukowano zaledwie 1400 sztuk) kosztuje co najmniej 500-600 tys. euro.
Oczywiście są także tańsze oldtimery, szczególnie dotyczy to modeli z lat 60., 70. i 80.
Ich zaletą, oprócz przystępnej ceny, jest także to, że łatwo dostać do nich części zamienne i możne je stosunkowo niedrogo odrestaurować.
Warto dodać, że miłośnicy zabytkowych pojazdów w Polsce też mają podobną imprezę, jaka organizowana jest w Essen.
W pierwszy weekend czerwca w Warszawie odbędzie się Moto Nostalgia – wystawa zabytkowych samochodów i innych pojazdów.
Pegaso
Bugatti
Cadillac
Volkswagen T2
Jaguar
Jaguar
Porsche 911 S Targa
Techno-Classica Essen – oldtimery na salonie
VW Garbus
Lancia Flavia
Cadillac
Mercedes
Mercedes
VW Garbus
Mercedes Adenauer
Porsche 911
Porsche
Porsche
Mercedes
Renault
Porsche
Rolls-Royce
Mercedes
Lagonda
Auto Union
Porsche
Mercedes Adenauer
Rolls-Royce
Mercedes
Techno-Classica Essen – oldtimery na salonie
Techno-Classica Essen – oldtimery na salonie
Techno-Classica Essen – oldtimery na salonie
Techno-Classica Essen – oldtimery na salonie
Techno-Classica Essen – oldtimery na salonie
Techno-Classica Essen – oldtimery na salonie
Techno-Classica Essen – oldtimery na salonie
Techno-Classica Essen – oldtimery na salonie
Techno-Classica Essen – oldtimery na salonie