Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klasyki Youngtimer

Youngtimer

Najciekawsze kombi lat 90.
Youngtimer

Najciekawsze kombi lat 90.

Najciekawsze klasyki z lat 80.
Oldtimer

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Niemcy znów chcą jeździć Trabantami! Na drogach przybywa dwusuwów
Youngtimer

Niemcy znów chcą jeździć Trabantami! Na drogach przybywa dwusuwów

Choć produkcja Trabantów z silnikiem dwusuwowym zakończyła się w 1990 r., to od kilku lat na niemieckich znów tych aut przybywa. Zresztą, przybywa nie tylko Trabantów – Niemcy mają też sentyment do innych modeli z silnikiem dwusuwowym!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Produkował jachty. Teraz otworzył prywatne muzeum motoryzacji na Mazurach. Kolekcja robi duże wrażenie
Youngtimer

Produkował jachty. Teraz otworzył prywatne muzeum motoryzacji na Mazurach. Kolekcja robi duże wrażenie

Na oldtimerowej mapie Polski przybył nowy bardzo ciekawy punkt — prywatne muzeum motoryzacji w folwarku Biała Olecka na Mazurach. Jego twórcą jest Wojciech Kot — postać znana na Mazurach od lat — przedsiębiorca z Olecka, producent jachtów, a teraz właściciel folwarku i pałacu. W muzeum zgromadzono ok. 200 pojazdów — samochodów i jednośladów.

Nie tylko walec, czyli historia maszyn drogowych
Youngtimer

Nie tylko walec, czyli historia maszyn drogowych

Wraz z gwałtownym wzrostem inwestycji drogowych po naszym wstąpieniu do Unii Europejskiej przyzwyczailiśmy się do wyglądu nowoczesnych maszyn na budowach szlaków komunikacyjnych. Warto jednak zobaczyć, jak i przy użyciu jakich środków drogi budowano kilkadziesiąt lat temu.

Osiem aut z najgłupszymi nazwami
Oldtimer

Osiem aut z najgłupszymi nazwami

Nazwa samochodu powinna dobrze brzmieć i musi też pozytywnie się kojarzyć

Dziwne nazwy zwykłych modeli
Youngtimer

Dziwne nazwy zwykłych modeli

Już kiedyś o nim pisaliśmy podając odjechane przekłady rebrenderingu lub jak kto woli badge engineering. Ta druga nazwa nawet lepiej oddaje istotę tego co tu się odjaniepawla. Inżynieria znaczków, takie wolne tłumaczenie jest jak najbardziej na miejscu, bo jest to idealny przykład na to jak można szybko zaoszczędzić na pracy inżynierów i projektantów zmieniając znaczek auta. Trzeba się tylko dogadać i już. Często alianse są bardzo nieoczywiste. Zapraszamy na odrobinę motoryzacyjnego zła w czystej postaci.

Tańczący z Roverem. Test Poloneza Atu 1.4i 16V z naszego archiwum
Youngtimer

Tańczący z Roverem. Test Poloneza Atu 1.4i 16V z naszego archiwum

W 1997 r. Polonez miał już 19 lat i był – mówiąc szczerze – autem bardzo leciwym i przestarzałym. Próbą uatrakcyjnienia staruszka była wersja Atu, czyli sedan. Ale kanciaste kształty z poprzedniej epoki stylistycznej pozostały, więc atrakcyjność Poloneza była dyskusyjna, tym bardziej że bagażnik sedana miał zaledwie 300 l pojemności. Dopiero nawiązanie współpracy z brytyjskim Roverem i wprowadzenie pod maskę Poloneza nowoczesnego silnika 1.4i 16V pozwoliło reanimować staruszka.

Materiał promocyjny
Tak w przeszłości wyobrażaliśmy sobie przyszłość, czyli 10 futurystycznych aut retro, które nadal kładą nas na łopatki
Youngtimer

Tak w przeszłości wyobrażaliśmy sobie przyszłość, czyli 10 futurystycznych aut retro, które nadal kładą nas na łopatki

W historii motoryzacji nie brakowało samochodów wyjątkowych. Jedne zadziwiały rozwiązaniami, które dzięki nieprawdopodobnie skomplikowanej mechanice oferowały to, co dziś – po kilkudziesięciu latach – uznawane jest za nowoczesne i możliwe tylko dzięki użyciu skomplikowanej elektroniki; inne miały niezwykłe w swoich czasach osiągi, a jeszcze inne za sprawą futurystycznych kształtów przenosiły swoich właścicieli do dalekiej przyszłości. Te niezwykłe auta są do dziś obiektem pożądania oraz inspiracją dla filmowców i artystów. Niektóre można kupić.

Daewoo Espero 2.0 CD - koreańska Ascona
Youngtimer

Daewoo Espero 2.0 CD - koreańska Ascona

Deaweoo Espero to samochód klasy średniej koreańskiego potentata. Niebawem na polskich drogach pojawią się pierwsze egzemplarze tego modelu zmontowane w warszawskiej FSO. Czy jest on rzeczywiście tylko odświeżonym starym Oplem? Z płaskim przodem nadwozia w wąskimi reflektorami Daewoo Espero nie przypomina wcale starej Ascony.

To rdza sprawiła, że te modele znamy tylko ze zdjęć
Oldtimer

To rdza sprawiła, że te modele znamy tylko ze zdjęć

Dziś najchętniej zwalamy winę na blachę o marnej jakości, z dużą liczbą zanieczyszczeń, która zarzewia korozji miała, zanim stała się elementem auta.

Komfortowe samochody z lat 90. Te modele nadal mogą być wzorem
Youngtimer

Komfortowe samochody z lat 90. Te modele nadal mogą być wzorem

Samochody lat 90. to przełomowe modele. Te najstarsze z 1990 roku już stają się klasykami, a inne, nieco młodsze, już wkrótce doczekają się takiego statusu. Wśród tych aut szczególną grupę stanowią modele, które zaprojektowano przede wszystkim w celu zapewnienia pasażerom jak najwyższego komfortu jazdy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Zapomniane prototypy Volkswagena
Youngtimer

Zapomniane prototypy Volkswagena

Polo, Golfa i Passata zna każdy, ale pamiętacie takie modele Volkswagena jak Futura, Vario czy Chicc? Te dość szalone prototypy i koncepty stały niegdyś w blasku reflektorów na targach samochodowych, a obecnie są prezentowane w mało znanym Muzeum Fundacji VW w Wolfsburgu.

Czy znasz polskie prototypy rodem z PRL-u [QUIZ]
Youngtimer

Czy znasz polskie prototypy rodem z PRL-u [QUIZ]

Sprawdź swoją wiedzę na temat samochodów z epoki PRL-u. Weź udział w quizie!

10 najważniejszych silników w historii BMW
Oldtimer

10 najważniejszych silników w historii BMW

Już sama nazwa tej firmy sugeruje, który element samochodu jest najważniejszy – Bayerische Motoren Werke zawsze wkładały serce w tworzenie jednostek napędowych..

Tarpan 237 - chęci były dobre, a wyszło jak zawsze
Youngtimer

Tarpan 237 - chęci były dobre, a wyszło jak zawsze

Tarpan nigdy nie miał łatwego życia: powstawał w bólach, a gdy już się narodził rolnicy i tak woleli większego i bardziej użytecznego Żuka, a do kościoła jeździli przecież osobówkami. Niezależni od fabryki inżynierowie odpowiedzialni za badania drogowe mówili o nim, że to zwycięstwo techniki nad zdrowym rozsądkiem. Czy naprawdę był aż tak złą konstrukcją?

FSO Polonez Truck - rynkowy sukces auta z Polski
Youngtimer

FSO Polonez Truck - rynkowy sukces auta z Polski

Polonez Truck jest jednym z niewielu przypadków, gdy polski samochód odniósł sukces zarówno na rynku krajowym, jak i eksportowych.

Volkswagen Polo CL Formel E - oszczędzanie ma swoją cenę
Youngtimer

Volkswagen Polo CL Formel E - oszczędzanie ma swoją cenę

Polo robi wrażenie bardzo skromnego auta, ale trudno odmówić mu solidności, a w wersji Formel E jest dziś superrzadkie.

Mercedes 560 SEC AMG 6.0 - najlepszy z najlepszych
Youngtimer

Mercedes 560 SEC AMG 6.0 - najlepszy z najlepszych

Najlepszy z najlepszych – większa pojemność, więcej techniki, wyższa moc, a do tego sportowy charakter. Dla wymagających klientów Mercedes 560 SEC AMG 6.0 stał się kolejną gwiazdą, która spadła im z nieba.

10 aut z przedwczorajszą techniką
Oldtimer

10 aut z przedwczorajszą techniką

Dziś producenci zmieniają swoje modele z roku na rok. Jednak nie zawsze tak było – jeszcze kilkanaście lat temu wszystko kręciło się znacznie wolniej i nikomu nie przeszkadzało, że konstrukcja tego czy innego samochodu ma już kilkanaście lat. Wystarczyło zrobić lifting i zabawa zaczynała się od początku!

Ten samochód bez zbędnych bzdur i fanaberii miał podbić USA
Youngtimer

Ten samochód bez zbędnych bzdur i fanaberii miał podbić USA

Zaraza prestiżu już dawno opanowała rynek terenówek – auta są coraz mocniejsze, lepiej wyposażone i droższe. Ale przecież wszędzie na świecie potrzebne są w miarę tanie pojazdy 4x4. Dlatego właśnie Aro miało trafić do... USA.

Łada Niva 1600 - klasyk, który zmienił historię
Youngtimer

Łada Niva 1600 - klasyk, który zmienił historię

Łada Niva miała podbić zachód – w sensie dosłownym – z żołnierzami na pokładzie, udało jej się „tylko” podbicie zachodnich rynków. Ale za to jak! Gdy w 1977 roku pierwsze Nivy zaczęły zjeżdżać z taśm fabrycznych w Togliatti, nikt chyba nie podejrzewał, że auto pozostanie w produkcji przez ponad 40 lat.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.