Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klasyki Youngtimer

Youngtimer

Skoda Favorit kontra Łada Samara (z archiwum Auto Świata)
Youngtimer

Skoda Favorit kontra Łada Samara (z archiwum Auto Świata)

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen Jetta - zawsze w cieniu Golfa
Youngtimer

Volkswagen Jetta - zawsze w cieniu Golfa

W Ukrainie wystawiono do sprzedaży cenne klasyki [wideo]
Youngtimer

W Ukrainie wystawiono do sprzedaży cenne klasyki [wideo]

Kolekcja klasyków rodem ze Związku Radzieckiego została wystawiona do sprzedaży w Ukrainie. Wśród samochodów znalazły się różne modele Gazów oraz Moskwicz. Pojazdy są w świetnym stanie, choć niektóre ucierpiały, niestety w wyniku działań wojennych.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Sprawdzamy klasyczne taksówki. Która okaże się najlepsza?
Youngtimer

Sprawdzamy klasyczne taksówki. Która okaże się najlepsza?

Nigdzie mocne oraz słabe strony samochodu nie ujawniają się tak wyraźnie, jak podczas użytkowania go jako taksówki. Przyjrzeliśmy się zatem pięciu modelom, które kiedyś wykonywały ten zawód, a teraz, na emeryturze pretendują już do miana oldtimerów. Która klasyczna taksówka będzie najlepszym wyborem, Mercedes 190D, Audi 100, VW T3, GAZ Wołga M 24 czy Ford Scorpio?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Skoda 105 L kontra Dacia 1300 - niedyskretne uroki wschodu
Youngtimer

Skoda 105 L kontra Dacia 1300 - niedyskretne uroki wschodu

Auta z krajów socjalistycznych były u nas często uważane za namiastkę samochodów zachodnich. Ale czy w przypadku Dacii 1300 i Skody 105 takie traktowanie było uzasadnione?

Fiat Cinquecento - mały Fiat w cenie Poloneza? A jednak się udało!
Youngtimer

Fiat Cinquecento - mały Fiat w cenie Poloneza? A jednak się udało!

Po blisko 20 latach produkcji Fiata 126p w 1991 roku z tyskiej fabryki zaczęło wyjeżdżać Cinquecento – początkowo pod marką FSM, a później już jako Fiat. Czy to popularne w latach 90. auto przekreśliło szanse na wprowadzenie do produkcji rodzimego Beskida?

BMW E30 - małe auto, które uczyniło BMW wielkim
Youngtimer

BMW E30 - małe auto, które uczyniło BMW wielkim

BMW E30 uchodzi za reprezentacyjny przykład dla całej serii 3, a dla wielu jest to po prostu kwintesencja filozofii BMW. 40 lat temu stworzono model BMW E30, którego różnorodność do dziś budzi zdumienie. Przyjrzymy się historii tego niezwykłego modelu, a także przetestujemy wszystkie wersje nadwoziowe i najważniejsze silnikowe.

Chevrolet Caprice - ostatni gasi światło
Youngtimer

Chevrolet Caprice - ostatni gasi światło

Czwarta generacja Chevroleta Caprice’a okazała się ostatnią. Mimo niepodważalnych zalet auto musiało ustąpić pola coraz popularniejszym SUV-om. Nie bez znaczenia był też dyskusyjny design, przez który od modelu odwrócili się wierni nabywcy.

BMW Z3 – typ bezczelny, choć lepiej pasowałoby określenie "nieszczelny"
Youngtimer

BMW Z3 – typ bezczelny, choć lepiej pasowałoby określenie "nieszczelny"

BMW Z3 było popularne nie tylko dzięki swoim zaletom. Światową reklamę zapewnił mu film "Golden Eye" o przygodach Agenta 007, w którym "Z-trójką" jeździł James Bond. Warto przypomnieć, że u boku Agenta 007, którego zagrał Pierce Brosnan, wystąpiła przecudnej urody, wówczas 25-letnia, Izabela Scorupco. Mało tego – tytułową piosenkę wykonywała Tina Turner i właśnie ten muzyczny motyw wykorzystano w reklamie auta.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Renault Clio V6 – tak jeździ najmocniejsza fabryczna wersja
Youngtimer

Renault Clio V6 – tak jeździ najmocniejsza fabryczna wersja

Renault Clio V6 z wczesnych lat dwutysięcznych to potężna wersja miejskiego samochodu. O sile tego modelu świadczy zamontowany centralnie silnik o mocy aż 254 KM! Nie było to auto łatwe w prowadzeniu, a zatem przekonajcie się, jak w szczegółach zachowywał się ten model podczas jazdy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Cała prawda o zużyciu paliwa. Sprawdzamy klasyczne modele
Oldtimer

Cała prawda o zużyciu paliwa. Sprawdzamy klasyczne modele

Zużycie paliwa w starych samochodach – temat do nigdy niekończących się dyskusji. Mitom i obiegowym opiniom kładziemy kres, sprawdzając w praktyce, jak m.in. spragniony jest Jaguar i czy krążownik szos zmieści się w 20 l/100 km.

30 aut, które tworzyły historię
Youngtimer

30 aut, które tworzyły historię

Są takie auta, obok których nie da się przejść obojętnie. Wybraliśmy 30 takich pojazdów, które przeszły do historii światowej motoryzacji.

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?
Youngtimer

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Obecnie wiele klasycznych samochodów reprezentujących 200-konną ligę ma na tyle okazyjne ceny, że ich zakup nie stanowi problemu. Oto dwanaście przykładów samochodów, które kiedyś budziły zachwyt i wywoływały emocje, a dziś mogą być w zasięgu ręki.

9 aut, o które nikt nie prosił...
Oldtimer

9 aut, o które nikt nie prosił...

Producent powinien w zasadzie zastanowić się, do kogo chce skierować swoje auto, ale obowiązku nie ma. Dlatego też towarzyszy nam wrażenie, że niektóre samochody powstają bardziej dla pozaziemskich istot niż dla ludzi.

Był obiektem westchnień, miał sportowe nadwozie, ale wnętrze jak w dziadkowozie
Youngtimer

Był obiektem westchnień, miał sportowe nadwozie, ale wnętrze jak w dziadkowozie

Opel Calibra już w momencie debiutu na salonie we Frankfurcie w 1989 r. wzbudzał skrajne emocje. Początki były bardzo obiecujące – na stoisku Opla frankfurckiego salonu odsłony Calibry dokonała Steffi Graf, wówczas 20-letnia utytułowana niemiecka tenisistka. Klienci zachwycili się tym autem na tyle, że Opel musiał uruchomić dodatkową produkcję w drugiej fabryce. Niestety, nie doczekał się drugiej generacji.

Te auta prawie zniszczyły renomę Mercedesa
Youngtimer

Te auta prawie zniszczyły renomę Mercedesa

Niemożliwa do opanowania rdza, a później problemy z hamulcami: lata 90. i początek nowego tysiąclecia nie były dla Mercedesa łatwym okresem. Wizerunek aut z gwiazdą został mocno nadszarpnięty, z czego skrupulatnie skorzystała konkurencja. Odbudowywanie pozycji zajęło Stuttgartowi sporo czasu.

Mercedes 800 SEL z 18-cylindrowym silnikiem
Youngtimer

Mercedes 800 SEL z 18-cylindrowym silnikiem

Na początku lat 90. inżynierowie Mercedesa wpadli na bardzo ciekawy pomysł – zbudowanie 18-cylindrowego silnika. Planowano nawet produkowanie nowej jednostki napędowej w dwóch wariantach mocy. Dlaczego nic z tego nie wyszło?

Volkswagen Golf III Rallye - po prostu był za dobry
Youngtimer

Volkswagen Golf III Rallye - po prostu był za dobry

Golf III miał zdobywać tytuły w rajdowych mistrzostwach świata, ale na krótko przed startami Volkswagenowi skończyły się pieniądze i chyba także odwaga. Zbudowano tylko jeden 275-konny prototyp.

BMW M3 E30 – ostry jak mało który
Youngtimer

BMW M3 E30 – ostry jak mało który

Samochód wcale nie wygląda spektakularnie, no i ma tylko 4 cylindry – pierwsze BMW M3 może nie uwodzi od pierwszego wejrzenia, ale potrafi wiele zaoferować, genialnie wręcz oddaje ducha lat 80., no i ma niebanalną historię, która czyni je naprawdę wyjątkowym autem. To M3 potrafi tańczyć wszystko: sambę, jazz, standardy. Lekko, elegancko, lecz z polotem.

Unikatowe Ferrari Enzo bez przebiegu do kupienia na aukcji. Właściciel nawet go nie rozpakował
Youngtimer

Unikatowe Ferrari Enzo bez przebiegu do kupienia na aukcji. Właściciel nawet go nie rozpakował

"Nówka sztuka, nieśmigana" – tak językiem handlarzy samochodowych można określić ofertę super auta, jakie pojawiło się w domu aukcyjnym RM Sotheby’s. Chodzi o Ferrari Enzo z 2003 roku zgłoszone na aukcję zapowiedzianą na 15-17 marca.

Polska motoryzacja w 1998 r. Cinquecento hitem, ceny na giełdach, nowości rynkowe
Youngtimer

Polska motoryzacja w 1998 r. Cinquecento hitem, ceny na giełdach, nowości rynkowe

Jak wyglądała polska motoryzacja A.D. 1998, czyli ćwierć wieku temu? Jakimi samochodami jeździliśmy, jakie modele najchętniej kupowaliśmy, co oferowano na giełdach, ile kosztowało paliwo, jakie były przepisy. Oto ciekawe fakty z marca 1998 r.

Mercedes Klasy G od 30 lat ma silnik V8 pod maską
Youngtimer

Mercedes Klasy G od 30 lat ma silnik V8 pod maską

Rok 1993 to jedna z najważniejszych dat w historii Mercedesa Klasy G. Na salonie w Genewie (4-14 marca) zadebiutowała wtedy topowa wersja z 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 240 KM.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.