Logo

Fiat Cinquecento - mały Fiat w cenie Poloneza? A jednak się udało!

Piotr Burchard
Piotr Burchard
Robert Rybicki
Robert Rybicki
  • Fatalny wynik crash testu przeprowadzonego w 1993 roku przez niemiecki ADAC nie zniechęcił klientów Cinquecento ani w Polsce, ani za granicą – auto sprzedawało się jak przysłowiowe ciepłe bułeczki
  • Pozbawiony grilla przód to znak rozpoznawczy Fiata z lat 90. Podobne rozwiązanie miało m.in. Punto z 1993 r.
  • Fiat Cinquecento, zwłaszcza z silnikiem 900, nadal świetnie sprawdza się w mieście – odmiana 700 jest trochę zbyt ospała
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Pierwsze przedseryjne egzemplarze X1/79 (tak wewnętrznie nazywano Cinquecento) złożono jeszcze w 1990 roku – auta te były wykorzystywane do przeprowadzania badań wytrzymałościowych, licznych prób drogowych itd. W październiku 1991 roku miałem okazję na własne oczy zobaczyć jeden z tych pojazdów w warszawskim Polmozbycie na ul. Łopuszańskiej.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu