Logo
KlasykiYoungtimerSkoda 105 L kontra Dacia 1300 - niedyskretne uroki wschodu

Skoda 105 L kontra Dacia 1300 - niedyskretne uroki wschodu

Piotr Burchard
Piotr Burchard

Auta z krajów socjalistycznych były u nas często uważane za namiastkę samochodów zachodnich. Ale czy w przypadku Dacii 1300 i Skody 105 takie traktowanie było uzasadnione?

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Skoda 105 L kontra Dacia 1300 - niedyskretne uroki wschodu
Zobacz galerię (35)
Auto Świat / Adam Mikuła
Skoda 105 L kontra Dacia 1300 - niedyskretne uroki wschodu
  • Skoda 105 występowała w trzech wersjach: S, L (de Luxe) i GL (Grand de Luxe)
  • Przez pierwsze lata produkcji 1300 Dacia stosowała części Renault
  • We Francji, z powodu Peugeota, Skoda 105 była sprzedawana jako 1005
  • Produkcję Dacii 1300 zakończono w 1984 roku, a Skody 105 cztery lata później
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Pod względem ilości wytwarzanych samochodów państwa socjalistyczne nie były może europejskimi potęgami, ale radziły sobie całkiem nieźle. Niektóre kraje (np. Czechosłowacja) miały bogate tradycje i doświadczenia w tej materii, inne – jak Rumunia – korzystały z możliwości zakupu licencji.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium