Auto Świat Klasyki Youngtimer Był obiektem westchnień, miał sportowe nadwozie, ale wnętrze jak w dziadkowozie

Był obiektem westchnień, miał sportowe nadwozie, ale wnętrze jak w dziadkowozie

Opel Calibra już w momencie debiutu na salonie we Frankfurcie w 1989 r. wzbudzał skrajne emocje. Początki były bardzo obiecujące – na stoisku Opla frankfurckiego salonu odsłony Calibry dokonała Steffi Graf, wówczas 20-letnia utytułowana niemiecka tenisistka. Klienci zachwycili się tym autem na tyle, że Opel musiał uruchomić dodatkową produkcję w drugiej fabryce. Niestety, nie doczekał się drugiej generacji.

Opel Calibra Turbo 4x4Auto Bild Klassik / Auto Bild
  • Calibra była technicznie spokrewniona z pierwszą generacją Opla Vectry
  • W ofercie dostępne były wersje o mocy od 115 do 204 KM
  • Topową odmianą była 4x4 Turbo, która przyspieszała do "setki" w 6,8 sekundy
  • Agrotuning zabił Calibrę. Czy dziś jest cenionym klasykiem?

Sylwetka auta była bardzo udana, sportowa, z rewelacyjnie niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx – 0,26. Calibra wypełniała lukę, jaka powstała po zaprzestaniu produkcji kilku europejskich coupe (m.in. Opli Manta i Capri).

RD
Powiązane tematy:OpelOpel Calibra