Dwa z dostarczonych autobusów to dwunastometrowe pojazdy napędzane mocniejszym silnikiem Euro-3 o mocy 206 kW (280 KM). Kolejne trzy to autobusy przegubowe NG-313.

W porównaniu z dotychczas sprzedanymi autobusami, pojazdy w charakterystyczne zielono - żółte pasy wyróżniają się zastosowaniem dużych lamp w strefie drzwi, które oświetlają ten newralgiczny obszar podczas postoju na przystanku w godzinach wieczornych i nocnych. Rozwiązanie przeniesione z autobusów dostarczanych na rynki krajów skandynawskich podnosi bezpieczeństwo pasażerów, uzupełniając takie standardowe układy jak mechanizm rewersowania drzwi zabezpieczający przed przytrzaśnięciem, czy układ blokujący zwolnienie hamulca przed całkowitym ich zamknięciem.

W przestrzeni pasażerskiej zastosowano siedzenia Kiel Sintro opracowane przez inżynierów z Nowego Tomyśla. Kolor tapicerki koresponduje z firmowymi barwami SPPK Police. Aby ograniczyć do minimum skutki wandalizmu, część siedzeń w tylnej części pojazdu ustawiono poprzecznie do kierunku jazdy tak, aby pasażerowie wzajemnie się obserwowali.

Zgodnie ze standardami przyjętymi przez kierownictwo SPPK, stanowisko kierowcy wyposażono w agregat klimatyzacyjny WEBASTO SKIM-4. Jednym z nowych elementów, jaki wprowadzono do programu deski rozdzielczej FAP jest wskaźnik temperatury zewnętrznej, który ostrzega kierowcę przed możliwością wystąpienia gołoledzi.

Wraz z zakupem nowych pojazdów flota SPPK Police liczy już 31 autobusów MAN, które stanowią 54% taboru. Warto dodać, że do 2003 roku MAN-y SPPK Police były jedynymi autobusami niskopodłogowymi obsługującymi linie komunikacyjne Szczecina.

Zakup autobusów MAN to efekt długofalowej polityki inwestycyjnej spółki, której celem jest osiągnięcie do 2008 roku średniego wieku taboru poniżej 8 lat tak, aby zwiększyć swoje szanse w przetargach ogłaszanych na obsługę linii komunikacyjnych przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.