Był okres, gdy fabryka ta była wiodąca w całym koncernie. W czasach największej prosperity pracowało tutaj ponad 20 tys. osób.

Decyzja o zakończeniu działalności zapadła już kilka lat temu. Z tego powodu na taśmach produkcyjnych nie pojawiały się już nowe modele, a załoga była systematycznie zmniejszana. Obecnie zatrudnionych jest tutaj około 3,3 tys. osób, które też wkrótce rozstaną się ze swoim pracodawcą. Średnio każdy z nich otrzyma ok. 110 tys. euro odprawy. Koncern ponadto wyasygnuje środki na biuro transferu pracowników i emerytury pomostowe.

Ostatni samochód, który wyjedzie na początku grudnia 2014 r. z fabryki Opla to Zafira. Produkcja tego samochodu przeniesiona zostanie do Rüsselsheim, co będzie kosztować producenta 50 mln euro.

Natomiast teren obecnej fabryki Opla w Bochum przejmie niemiecka poczta, która planuje w tym miejscu stworzyć swoje centralne centrum dystrybucyjne, gdzie zatrudnionych zostanie przynajmniej 700 osób.