Zmiany spowodowane zostały unifikacją wszystkich modeli włoskiej marki, które obecnie w większości staną się klonami amerykańskiego rodzeństwa. Nowa atrapa wlotu powietrza chłodnicy ma symbolizować bliski związek Lancii z Chryslerem. Nowa przednia część nadwozia zaprojektowana została przez Centro Stile Lancia.
Jednocześnie zmodyfikowano ofertę, która zawiera wersje: Steel, Silver, Gold i Platinum. W roku modelowym 2011 Lancia Delta będzie miała w ofercie 7 jednostek napędowych do wyboru, w tym dwie na LPG. Nowym silnikiem jest 1.6 MultiJet o mocy 105 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm, z sześciostopniową przekładnią manualną, który pozwala na osiąganie prędkości maksymalnej 186 km/h i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 10,7 sekundy.
Odmłodzona Lancia Delta w europejskich punktach dilerskich będzie dostępna od marca 2011 roku.