Początkowo model będzie dostępny z dwoma turbodieslami i trzema silnikami benzynowymi do wyboru, z napędem na przednie lub wszystkie koła. Jego sprzedaż ruszy w styczniu 2015 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec marca.
Natomiast podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie, oficjalnie zadebiutuje najbardziej sportowe wydanie nowego modelu – CLA 45 AMG Shooting Brake, zasilane 2-litrowym silnikiem turbo o mocy 360 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Mercedes-Benz dwa lata temu zaprezentował model CLS Shooting Brake – nietypowy samochód sportowy, z pięcioma miejscami i pojemnym bagażnikiem. Teraz dołącza do niego mniejszy brat, CLA Shooting Brake. Stylizacja obu modeli, z długą maską, łukowatą linią dachu i pozbawionymi ram bocznymi szybami, nawiązuje do aut coupé. Oba mogą się równocześnie pochwalić wszechstronnością samochodów z nadwoziem kombi.
Lista opcji obejmuje panoramiczny, elektrycznie otwierany dach oraz 13-punktowy układ nastrojowego oświetlenia kabiny w 12 kolorach, które można dopasować do preferencji i nastroju.
CLA Shooting Brake oferowany jest z najnowszą generacją systemów telematycznych. Za wyświetlanie ich interfejsu odpowiada wolnostojący ekran o średnicy 7 cali z eleganckim, czarnym wykończeniem i srebrną ramką. W samochodach wyposażonych w system COMAND Online wyświetlacz ma przekątną 8 cali (opcja dla Audio 20 CD).
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake dostępny będzie w dwóch liniach wyposażenia: sportowej AMG Line (m.in. pakiet stylizacyjny AMG, 18-calowe felgi AMG z pięcioma podwójnymi ramionami, podwójna końcówka wydechu, tapicerka ze sztucznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA, sportowa kierownica oraz obniżone zawieszenie) oraz stylowej Urban (m.in. diamentowe wykończenie osłony chłodnicy, 18-calowe obręcze, kontrastujące przeszycia tapicerki i obszyta skórą kierownica wielofunkcyjna z perforowanym chwytem).
Praktyczna przestrzeń
Spłaszczony tył Shooting Brake'a kryje ustawny bagażnik o pojemności od 495 do 1354 litrów. Co więcej, po ustawieniu oparć tylnej kanapy w pozycji „cargo” przestrzeń ładunkowa ma objętość 595 litrów, a w kabinie nadal może podróżować pięć osób. Szerokość bagażnika – do 1328 mm – należy do największych w segmencie kompaktowych kombi.
Wykorzystanie przestrzeni ułatwiają przemyślane detale, takie jak magnetyczny zatrzask rękawa na narty w oparciach tylnych siedzeń czy elementy opcjonalne: sterowana elektrycznie klapa EASY-PACK, aluminiowe szyny z antypoślizgowymi wstawkami i pakiet Load Compartment, ułatwiający mocowanie drobnych przedmiotów. Obejmuje on składane pudełko oraz dodatkowy schowek z boku bagażnika.
Jednostki napędowe
Oferta silnikowa CLA Shooting Brake będzie początkowo obejmować dwie jednostki wysokoprężne i trzy benzynowe. Najoszczędniejszy wariant – CLA 200 CDI o mocy 100 kW (136 KM) – w cyklu NEDC zużywa średnio 3,9 l/100 km, a jednocześnie osiąga prędkość maksymalną 215 km/h. Wszystkie odmiany są standardowo wyposażone w funkcję ECO start/stop i spełniają normę Euro 6.
Już w chwili debiutu nabywcy będą mieli do wyboru wersje z napędem na obie osie: CLA 250 4MATIC oraz CLA 250 Sport 4MATIC (ta druga wyróżnia się sportowym pakietem stylizacyjnym, a także dynamicznym zestrojeniem układu napędowego i wydechowego). We wrześniu przyszłego roku do oferty dołączą czteronapędowe turbodiesle: CLA 200 CDI 4MATIC oraz CLA 220 CDI 4MATIC.