Marka Ferrari, po wcześniejszej współpracy z Michelin dotyczącej zaprojektowania opon dla modeli 599 GTO i FF, wybrała Michelin jako jednego z dostawców pierwszego wyposażenia dla nowego F12 Berlinetta.

Dzięki technologiom opracowanym w Centrum Badawczo-Rozwojowym Michelin opony są dostosowane do współpracy z silnikiem V12 o pojemności 6262 cc i mocy 740 KM, w który wyposażona jest F12 Berlinetta.

Opony Michelin zaprojektowane dla najmocniejszego w historii Ferrari zawdzięczają swoje osiągi doświadczeniom konstruktorów zdobytym w najbardziej wymagających zawodach świata. Zalicza się do nich m.in. 24-godzinny wyścig Le Mans, w którym Michelin zwyciężył 14 razy z rzędu. Technologie rozwinięte na torze wyścigowym zostały przeniesione do opon używanych na drogach, jak w przypadku Michelin Pilot Super Sport.

Rozmiary Michelin Pilot Super Sport przeznaczone dla nowego F12 Berlinetta to: 255/35 ZR 20 na przód i 315/35 ZR 20 na tył.

W oponach zastosowano następujące technologie:

Opasanie Twaron. Włókno aramidowe wysokiej gęstości zastosowane w konstrukcji Michelin Pilot Super Sport gwarantuje wyjątkową stabilność opony przy dużych prędkościach. Główną cechą włókna aramidowego Twaron jest jego wysoka wytrzymałość na rozciąganie przy niskiej masie. Próbka Twaronu jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie

Variable Contact Patch 2.02. Mimo tego, że kształt powierzchni opony w części stykającej się z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy mający kontakt z nawierzchnią pozostaje taki sam.

Bieżnik Tri-Compound i Bi-Compound. Bieżnik składający się z różnych rodzajów mieszanki gumy po jego lewej i prawej stronie jest innowacją technologiczną opracowaną na potrzeby opon wyścigowych i używaną w zawodach, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans. Strona zewnętrzna bieżnika jest wykonana z unikalnego elastomeru, który zapewnia wyjątkową wytrzymałość opon. Wewnętrzna strona bieżnika wykonana z elastomeru najnowszej generacji, charakteryzującego się dużą przyczepnością, pozwala oponie (na mokrej nawierzchni) rozcinać film wodny i zapewnia przyczepność poprzez przyleganie do nawet najmniejszych nierówności drogi.