Turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa TSI o pojemności 1,4 litra, występująca w wielu wariantach mocy, zdobyła największą liczbę punktów w generalnej klasyfikacji konkursu. Noty przyznawane były przez 65 dziennikarzy motoryzacyjnych z ponad 30 krajów świata, którzy przeprowadzają jazdy testowe. Wśród jurorów jest też jeden Polak.

W konkursie Engine of the Year przyznawane są tytuły najlepszych silników w 11 kategoriach. W tym roku, po raz kolejny, najwyższe miejsca na podium przypadły w większości niemieckim producentom. Liderem okazało się BMW, które wygrało w czterech kategoriach. Dwa zwycięstwa odnotował Mercedes, a po jednym Volkswagen oraz Audi. Honoru japońskich marek broni Toyota, której silniki wygrały w dwóch konkurencjach. Włoski Fiat zwyciężył natomiast w jednej kategorii.

W kategorii Najlepszy Nowy Silnik 2010, z liczbą 228 punktów, zwyciężył koncern Fiat, z jednostką 1,4 MultiAir, która montowana jest m.in. w Alfie Romeo MiTo oraz Giulietta. Na dalszych miejscach znalazły się motory Ferrari - V8 4,5 litra (montowany w modelu 458; zdobył 200 pkt.) i Volkswagena - 1,2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Skoda Octavia, Yeti; zdobył 134 pkt.).

wygrał trzycylindrowy motor Toyoty o pojemności 1 litra, montowany m.in. w Toyotach Aygo, IQ, Yaris, Citroënach C1 i Peugeotach 107. Zwycięstwo dał wynik 301 pkt. Na dwóch kolejnych miejscach znalazły się: silnik Smarta o pojemności 800 cm3 (model Fortwo) z wynikiem 247 pkt. oraz 1-litrowy trzycylindrowy motor Mitsubishi montowany m.in. w Smarcie Fortwo, który uzyskał wynik 237 pkt.

Wśród jednostek o pojemności od 1 do 1,4 litra najlepszy okazał się motor 1,4 TSI Twincharger Volkswagena, który otrzymał 307 pkt. Drugie miejsce przypadło fiatowskiemu 1,4 MultiAir (254 pkt.) oraz 1,4 TSI Turbo Volkswagena (241 pkt.).

Kategoria silników od 1,4 do 1,8 litra to segment, w którym najlepszy okazał się turbodoładowany silnik BMW-PSA o pojemności 1,6 litra, montowany m.in. w takich autach, jak MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW. Otrzymał łącznie 268 punktów. Na dalszych pozycjach uplasował się hybrydowy silnik 1,8 Toyoty (185 pkt.) oraz 1,8-litrowy motor TFSI Audi (133 pkt.).

W klasyfikacji motorów od 1,8 do 2 litrów zwycięskim okazał się 2-litrowy Twin Turbo Diesel BMW, montowany m.in. w modelach 123d oraz X1 23d. Zdobył on 293 punkty. Dalsze stopnie podium zajął silnik Audi 2,0 TFSI w dwóch wariantach mocy.

, najlepszy jest 4-litrowe V8 BMW, montowane w modelu M3, które zdobyło 267 pkt. Dalsze pozycje zajęły: Porsche z silnikiem bokser 3,8 litra (179 pkt.) oraz Nissan 3,8 Twin Turbo (156 pkt.).

Największe jednostki napędowe o pojemności powyżej 4 litrów to kategoria, w której z wynikiem 236 pkt. pierwsze miejsce zajął 6,2-litrowy silnik Mercedes AMG. Kolejne miejsca należą do Ferrari V8 4,5 litra (146 pkt.) oraz 5-litrowego V8 Jaguara (126 pkt.).

(m.in. Aygo, IQ, Citroën C1, Peugeot 107) - 98 pkt.