Niedawno Skoda pokazała najnowszą generację modelu Fabia. Do gamy produktów dołączy także bardziej rodzinny wariant Combi. Wygląd modelu jest przeniesieniem nowej stylistyki hatchbacka, który wykorzystuje elementy z futurystycznego konceptu Vision C.

W porównaniu do poprzednika Skoda Fabia Combi została wydłużona o 10 mm, poszerzona o 90 mm oraz obniżona o 31 mm. Skoda ograniczyła też masę własną samochodu o 55 kg. Producent stawia na przestronność swoich modeli przy niewielkich wymiarach na zewnątrz i tak nowa Skoda Fabia Combi będzie mogła pomieścić 530 litrów w bagażniku, natomiast po złożeniu tylnych siedzeń, wartość ta zwiększy się do 1395 litrów.

Pod maskę trafią cztery jednostki benzynowe o mocy od 75 do 110 KM oraz trzy silniki wysokoprężne generujące od 75 do 105 KM mocy. Producent zapowiada zmniejszone o 17 proc. spalanie modelu. Najbardziej efektywna odsłona nowej Skody zadebiutuje w 2015 roku: wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI o mocy 75 KM będzie zużywać tylko 3,1 l oleju napędowego na 100 km.

W modelu Fabia debiutują technologia MirrorLink i funkcja SmartGate, pozwalające łatwo połączyć i obsługiwać smartfony z poziomu samochodu.

Pierwszy raz dostępna w Fabii będzie funkcja Front Assistant ze zintegrowanym systemem awaryjnego hamowania w mieście (City Emergency Braking Function) i hamulcem antykolizyjnym (Multi-Collision Brake). Funkcja awaryjnego hamowania Front Assistant wykorzystuje czujnik radarowy do mierzenia odległości od innych użytkowników ruchu w czasie rzeczywistym. W przypadku niebezpieczeństwa asystent ten interweniuje stopniowo, w coraz bardziej zdecydowany sposób, by zapobiec kolizji: od komunikatów wizualnych i dźwiękowych, poprzez szarpnięcie hamulca aż po samoczynne awaryjne zatrzymanie.

Samochód trafi do sprzedaży w styczniu przyszłego roku.