Nowa generacja Cayenne trafi na rynek w pięciu wersjach: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel, a także, po raz pierwszy – Cayenne S E-Hybrid.
To pierwszy hybrydowy SUV z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in). Porsche oferuje już trzy takie modele – poza Cayenne także Panamerę S E-Hybrid oraz 918 Spydera.
Z zewnątrz nowe Cayenne ma zmieniony pas przed i, przednie błotniki i pokrywę silnika. Zmieniony kształt mają też wloty powietrza. Standardowo w nowym Cayenne montowane są biksenonowe reflektory oraz 4-punktowe LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej.
Zmiany stylistyczne objęły także tył auta, np. końcówki układu wydechowego wbudowane są w zderzak.
Zmiany wewnątrz objęły m.in. nową wielofunkcyjną kierownicę z łopatkami do zmiany przełożeń wzorowaną na tej z modelu 918 Spyder.
Największe zmiany zaszły jednak pod maską. Wersja hybrydowa ma od nowa opracowany napęd.
Cayenne S E-Hybrid to pierwsza hybryda plug-in w segmencie ekskluzywnych SUV- ów. W porównaniu do poprzedniego Cayenne S Hybrid zmiany są bardzo znaczące. Nowy Cayenne S E Hybrid wyposażono w litowo-jonowy akumulator o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km, zależnie od stylu jazdy i topografii drogi.
Ponad dwukrotnie zwiększono moc silnika elektrycznego – z 47 do 95 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi teraz 3,4 l/100 km. 3-litrowy, doładowany silnik V6 (333 KM) z 95-konną jednostką elektryczną generują łącznie moc 416 KM przy 5500 obr./min i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4000 obr./min.
Cayenne S E Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. W trybie elektrycznym prędkość auta została ograniczona do 125 km/h. Akumulator można ładować z gniazdka elektrycznego lub podczas jazdy.
Dzięki funkcji Porsche Car Connect kierowca Cayenne S E-Hybrid w każdej chwili ma dostęp do danych na temat pojazdu za pośrednictwem smartfona.
W nowym Cayenne zastąpiono silnik V8 jednostką V6 o pojemności 3,6 litra. Podwójnie doładowania V6-tka rozwija moc 420 KM przy 6000 obr./min. Porsche zapewnia, że nowa jednostka zużywa o 1 litra paliwa mniej na 100 km niż montowana dotychczas V8-ka.
Przyspieszenie tej wersji do „setki" wynosi 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 259 km/h.
Do napędu topowego Cayenne Turbo służy 4,8-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 520 KM przy 6000 obr./min i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, osiąganego w zakresie 2250-4000 obr./min.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,5 s (4,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna to 279 km/h. Zużycie paliwa – według danych Porsche – wynosi 11,2-11,5 l/100 km.
Dostępne będą także wersje z silnikami Diesla. 3-litrowy turbodiesel V6 osiąga moc 262 KM przy 4000 obr./min, 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min i zużywa średnio 6,6-6,8 l oleju napędowego na 100 km.
Silnik ten spełnia już normę emisji spalin Euro 6. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,3 s (7,2 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a prędkość maksymalna to 221 km/h.
4,2-litrowy turbodiesel V8 w Cayenne S Diesel ma moc 385 KM przy 3750 obr./min i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-2750 obr./min.
Cayenne z tym dieslem do "setki" potrzebuje 5,4 s (5,3 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a prędkość maksymalnaa to 252 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,0 l/100 km.
Sportowy SUV Cayenne Porsche wprowadziło po raz pierwszy na rynek w 2002 roku. Pierwsza wersja produkowana w latach 2002-2010 znalazła 276 tys. nabywców na całym świecie.
Drugiej wersji Cayenne produkowanej od 2010 roku sprzedano do tej pory 303 tysiące.