Auto Świat Nowe Porsche Cayenne nadjedzie w październiku

Nowa generacja Cayenne trafi na rynek w pięciu wersjach: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel, a także, po raz pierwszy – Cayenne S E-Hybrid.

To pierwszy hybrydowy SUV z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in). Porsche oferuje już trzy takie modele – poza Cayenne także Panamerę S E-Hybrid oraz 918 Spydera.

Z zewnątrz nowe Cayenne ma zmieniony pas przed i, przednie błotniki i pokrywę silnika. Zmieniony kształt mają też wloty powietrza. Standardowo w nowym Cayenne montowane są biksenonowe reflektory oraz 4-punktowe LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej.

Zmiany stylistyczne objęły także tył auta, np. końcówki układu wydechowego wbudowane są w zderzak.

Zmiany wewnątrz objęły m.in. nową wielofunkcyjną kierownicę z łopatkami do zmiany przełożeń wzorowaną na tej z modelu 918 Spyder.

Największe zmiany zaszły jednak pod maską. Wersja hybrydowa ma od nowa opracowany napęd.

Cayenne S E-Hybrid to pierwsza hybryda plug-in w segmencie ekskluzywnych SUV- ów. W porównaniu do poprzedniego Cayenne S Hybrid zmiany są bardzo znaczące. Nowy Cayenne S E Hybrid wyposażono w litowo-jonowy akumulator o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km, zależnie od stylu jazdy i topografii drogi.

Ponad dwukrotnie zwiększono moc silnika elektrycznego – z 47 do 95 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi teraz 3,4 l/100 km. 3-litrowy, doładowany silnik V6 (333 KM) z 95-konną jednostką elektryczną generują łącznie moc 416 KM przy 5500 obr./min i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4000 obr./min.

Cayenne S E Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. W trybie elektrycznym prędkość auta została ograniczona do 125 km/h. Akumulator można ładować z gniazdka elektrycznego lub podczas jazdy.

Dzięki funkcji Porsche Car Connect kierowca Cayenne S E-Hybrid w każdej chwili ma dostęp do danych na temat pojazdu za pośrednictwem smartfona.

W nowym Cayenne zastąpiono silnik V8 jednostką V6 o pojemności 3,6 litra. Podwójnie doładowania V6-tka rozwija moc 420 KM przy 6000 obr./min. Porsche zapewnia, że nowa jednostka zużywa o 1 litra paliwa mniej na 100 km niż montowana dotychczas V8-ka.

Przyspieszenie tej wersji do „setki" wynosi 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 259 km/h.

Do napędu topowego Cayenne Turbo służy 4,8-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 520 KM przy 6000 obr./min i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, osiąganego w zakresie 2250-4000 obr./min.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,5 s (4,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna to 279 km/h. Zużycie paliwa – według danych Porsche – wynosi 11,2-11,5 l/100 km.

Dostępne będą także wersje z silnikami Diesla. 3-litrowy turbodiesel V6 osiąga moc 262 KM przy 4000 obr./min, 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min i zużywa średnio 6,6-6,8 l oleju napędowego na 100 km.

Silnik ten spełnia już normę emisji spalin Euro 6. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,3 s (7,2 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a prędkość maksymalna to 221 km/h.

4,2-litrowy turbodiesel V8 w Cayenne S Diesel ma moc 385 KM przy 3750 obr./min i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-2750 obr./min.

Cayenne z tym dieslem do "setki" potrzebuje 5,4 s (5,3 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a prędkość maksymalnaa to 252 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,0 l/100 km.

Sportowy SUV Cayenne Porsche wprowadziło po raz pierwszy na rynek w 2002 roku. Pierwsza wersja produkowana w latach 2002-2010 znalazła 276 tys. nabywców na całym świecie.

Drugiej wersji Cayenne produkowanej od 2010 roku sprzedano do tej pory 303 tysiące.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków