Produkcja Volvo S60 rozpoczęła się w 2000 roku, a zakończyła z końcem marca 2009 roku. Samochód zdobył uznanie klientów, o czym świadczyć mogą wyniki prawie dziesięcioletniej sprzedaży modelu.

Na tej podstawie Volvo zakłada, że nowa generacja pojazdu będzie cieszyła się takim samym uznaniem, co pozwoli szwedzkiej marce sprzedać 90 tys. pojazdów w pierwszym roku produkcji. Jednocześnie Volvo ma nadzieję, że docelowo 110 tys. egzemplarzy samochodów rocznie będzie trafiało do rąk klientów.

Nowe S60 powstało na płycie podłogowej Forda Mondeo i będzie oferowane w dwóch wersjach - Dynamc i Comfort. W Europie pierwsza z nich będzie opcją bazową.

Według zapewnień marki, konstruktorzy włożyli dużo pracy w układ kierowniczy oraz zawieszenie, co ma znaleźć swoje odzwierciedlenie w parametrach jezdnych samochodu.

W gamie silnikowej modelu znajdą się dwie turbodoładowane jednostki benzynowe w układzie rzędowym - 6-cylindrowa o pojemności 3,0 litrów będzie dysponowała mocą 304 KM, a 2,0-litrowa 4-cylindrowa mocą 203 KM.

Ofertę uzupełnią dwa wysokoprężne 5-cylindrowe motory, generujące moc 205 (z pojemności 2,4 litra) i 163 KM (z pojemności 2 litrów).

W pierwszym roku produkcji do dostępnych silników dołączą kolejne cztery jednostki. Wśród nich będą trzy benzynowe - 1,6 o mocy 150 KM, 1,6 o mocy 180 KM i 2,0 o mocy 240 KM oraz jeden diesel - 115-konny o pojemności 1,6 litra.

Volvo S60 będzie także wyposażone w system Volvo Detection, który zatrzyma samochód, jeśli wykryje możliwość zderzenia pojazdu z pieszym. Ponadto w sytuacjach zagrożenia samochód będzie także zwalniał, aby uniknąć najechania na poprzedzający go pojazd.

We wszystkich pojazdach S60 napęd na cztery koła dostępny będzie jako opcja.