Skrzynia MCP

Nowa, mechaniczna, elektronicznie sterowana 6-przełożeniowa skrzynia biegów (MCP) współpracować będzie z silnikiem diesla HDi 110 KM FAP. Jej głównymi zaletami, obok zmniejszenia zużycia paliwa, mają być także zwiększenie komfortu i przyjemności jazdy.

Nowa skrzynia biegów daje możliwość różnych trybów zmiany przełożeń: mechaniczny (za pomocą manetek pod kierownicą lub sekwencyjnej dźwigni zmiany biegów) lub zautomatyzowany (wybór biegów jest elektronicznie sterowany). W każdym momencie kierujący może zmienić tryb działania skrzyni w zależności od chęci i warunków drogowych. Wyeliminowane zostało także sprzęgło. Zautomatyzowana zmiana przełożeń i sprzęgła zapewnia niższe zużycie paliwa rzędu od 3 do 5% w stosunku do mechanicznej skrzyni. Citroen C4 wyposażony w silnik HDi 110 KM oraz nową skrzynię MCP spalać będzie średnio 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym.

Elektro-hydrauliczny układ nowej skrzyni oferuje płynność i elastyczność zmiany biegów przy jednoczesnej bardzo szybkiej reakcji. Szczególnie szybka zmiana biegów ma miejsce w trybie Sport. Jednostka oferuje także wspomaganie ruszania na wzniesieniu oraz łatwiejsze dozowanie przyspieszania w czasie manewrowania, zwłaszcza w czasie cofania.

Silnik 2,2 HDi 173 KM FAP

Gama C5 została rozszerzona o nowy silnik wysokoprężny 2,2 HDi 173 KM DIN z filtrem czastek stałych (FAP) współpracujący z mechaniczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów. Jednostka ta została zaprojektowana w ramach współpracy PSA Peugeot Citroen i Ford Motor i jest wytwarzana w zakładach Tremery we Francji.

Dzięki licznym innowacjom (podwójny równoległy sekwencyjny system turbo

i nowe układy spalania i wtrysku) silnik wyróżnia się mocą oraz zapewnia

przyjemność prowadzenia, w szczególności przy niskiej prędkosci obrotowej. Jest

przyjazny dla środowiska (norma Euro IV + FAP) i gwarantuje oszczędne zużycie

paliwa.

4-cylindrowa jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 370 Nm przy prędkości obrotowe 1.500 obr/min. Przy dużej prędkości obrotowej, powyżej 2.700 obr/min, zostaje dodatkowo uruchomiona druga turbosprężarka, aby zapewnić niezbędny przepływ powietrza w całym zakresie wysokich prędkości obrotowych.