Sprzedaż samochodów segmentu SUV spada na całym świecie z powodu kryzysu ekonomicznego, a także rosnących wymagań w dziedzinie ochrony środowiska, ale SX4 w wersji hatchback to samochód zajmujący miejsce w rosnącym segmencie crossover.

Mały promień skrętu, krótkie przełożenia skrzyni biegów nadwozie o wysokiej sztywności oraz zawieszenie zestrojone z myślą o urozmaiconych drogach to główne atuty japońskiego auta.

Suzuki SX4 wyposażone w napęd na dwa koła (2WD) i opcjonalnie w inteligentny napęd na cztery koła (i-AWD) jest jednym z bardziej przystępnych cenowo samochodów z napędem na cztery koła (4WD) na rynku.

System i-AWD pozwala kierowcy korzystać z napędu na dwa lub cztery koła w trybie automatycznym lub napędu na cztery koła z blokadą. Przełączanie odbywa się za pomocą przycisku, a trakcja nawet w najtrudniejszym terenie nie jest okupiona zwiększonym zużyciem paliwa.

Silnik DDiS (Direct Diesel injection by Suzuki) o pojemności 1.9 litra, która rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2 000 obr/min będzie zastąpiony jednostką o pojemności 2.0 litra DDiS, (320 Nm 1 500 obr/min) przy zredukowanej emisji CO2 odpowiednio z 166 g/km do 129g/km. Średnie zużycie paliwa zostało zredukowane do 4.9 l/100 km (dla wersji 2WD z sześciobiegową przekładnią manualną). Cała gama silników Suzuki charakteryzuje się teraz niższą emisją CO2 i niższym zużyciem paliwa. W nowym silniku benzynowym o pojemności 1.5 litra, o zmiennych fazach rozrządu VVT (variable valve timing) obniżono poziom emisji CO2 do zaledwie 139g/km przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6.1 l/100 km (z 5-biegową skrzynią manualną).

Silnik o pojemności 1,6 l z VVT zapewnia teraz lepsze osiągi, a przy tym jest bardziej przyjazny dla środowiska. Duży wpływ na taką sytuacje ma większa moc (120 KM).

Inżynierowie Suzuki zastosowali nową, większą osłonę pod silnikiem, ulepszoną konstrukcję tłumika dynamicznego w układzie napędowym oraz nowe elementy wygłuszające w układzie zewnętrznym mechanizmu zmiany biegów. W nadwoziu zastosowano elementy o podwyższonej sztywności i udoskonalone materiały we wnętrzu. Te rozwiązania pozwoliły zauważalnie obniżyć poziom szumów w kabinie.

W wersji hatchback modelu SX4 zastosowano hamulcowe tarczowej na tylnej osi (z wyjątkiem wersji podstawowej). Model SX4 hatchback został wyposażony również w układ ESP.

W wyglądzie zewnętrznym wprowadzono zmiany, dodając elementy podkreślające sportowy i bardziej dynamiczny wygląd nadwozia.

SX4 hatchback jest wyposażony w nowe pięcioramienne, 16-calowe aluminiowe obręcze kół i opony o rozmiarze 205/60R16.

Konstruktorzy przygotowali także zauważalne zmiany we wnętrzu modelu SX4 hatchback, które zmierzają do nadania modelowi cech segmentu Premium.

Wśród nich nowo zaprojektowany zestaw wskaźników i zintegrowany z nim cyfrowy wyświetlacz oraz panel sterowania funkcjami klimatyzacji i wentylacji, koło kierownicy z podświetlonymi przełącznikami sterowania funkcjami audio i sterowania poziomowaniem reflektorów.

Tylne siedzenia są dzielone w stosunku 60:40, zapewniając wygodę i uniwersalność samochodu. Wysoko poprowadzona linia dachu zapewnia obszerne wnętrze modelu SX4 hatchback, które bez problemów pomieści 5 dorosłych osób, a po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa liczy 1045 litrów (dane producenta wg normy VDA). Przewidziano też miękkie wykładziny podłokietników drzwiowych dające wrażenie luksusu, chromowane klamki drzwi w najlepiej wyposażonej wersji GLX, a także centralny głośnik w tablicy rozdzielczej. Wersja GLX wyposażona jest w bezkluczykowy system uruchamiania silnika i wiele innych elementów wyposażenia, które poprawiają wygodę i komfort jazdy.