Nowy Flying Spur ustanawia nowy wizerunek sedana Bentleya o sportowych osiągach. Atletyczna sylwetka pojazdu stała się bardziej wyrafinowana. Teraz limuzyna mocniej odróżnia się od dwudrzwiowego Continentala GT. Tego samego nie można powiedzieć o wnętrzu samochodu. Kabina jest jeszcze lepiej wykończona, pojawił się 8-calowy ekran dotykowy, nowy system sterowania multimediami z tylnych siedzeń oraz hotspot Wi-Fi.
Samochód napędzany jest 6-litrową jednostką benzynową W12 twin turbo, połączoną z 8-stopniową skrzynią automatyczną ZF. Motor rozwija 616 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła w stosunku 40:60.
Ogromna limuzyna cechuje się sportowymi osiągami – od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,5 s i może rozpędzić się do 322 km/h. Pneumatyczne zawieszenie automatycznie obniża samochód, by zapewnić jak najlepsze prowadzenie przy wysokich prędkościach . Przy 195 km/h przód obniża się o 5 mm, a tył o 10 mm (powyżej 240 km/h o 8 i 13 mm). Bentley nie zapomniał oczywiście o komforcie podróżowania. Flying Spur jest jeszcze lepiej wygłuszony i otrzymał mniej sztywne zawieszenie w porównaniu z poprzednikiem.