Dzięki zastosowaniu zamkniętego systemu kontroli spalania oraz bloku wykonanego z aluminium nowy silnik CDTI ECOTEC 1.6 jest pierwszym silnikiem Opla spełniającym już normę emisji spalin Euro 6. Jednostka będzie dostępna w różnych zakresach mocy i stosowana w wielu modelach samochodów.

Głównymi założeniami w procesie rozwoju nowego silnika były: wyróżniające się w swojej klasie zredukowanie poziomu hałasu oraz poziomu wibracji, wyższa kultura pracy, optymalna korelacja wysokiej mocy i momentu obrotowego, a także niewielkie zużycie paliwa.

W porównaniu z silnikiem o pojemności 1,7 litra maksymalna moc oraz moment obrotowy zostały początkowo zwiększone odpowiednio do 136 KM oraz 320 Nm, natomiast zużycie paliwa zredukowano nawet o 10 procent w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2 litrów i o podobnej mocy.

„Kompleksowa odnowa naszego portfolio jednostek napędowych przebiega bardzo szybko. (...) Do końca tego roku uruchomimy produkcję trzech całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych, które są częścią naszego projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku” - powiedział Wiceprezes Zarządu Opla dr Thomas Serdan.

Produkcja silników 1.6 CDTI ECOTEC rozpocznie się wiosną br. w węgierskiej fabryce w Szentgotthard, w tej samej, w której powstają już nowe benzynowe motory 1.6 SIDI ECOTEC.

Nowy diesel Opla 1.6 CDTI Foto: Auto Świat
Nowy diesel Opla 1.6 CDTI