Cupra oferowana jest z 2-litrowym benzynowym silnikiem TSI w dwóch wariantach mocy: 265 oraz 280 KM.
Pierwsza wersja, 3-drzwiowa, ze skrzynią ręczną, 6-biegową kosztuje 107 700 zł. Mocniejsza jest o 5200 zł droższa – trzeba za nią zapłacić 112 900 zł.
Leon Cupra występuje także w odmianie 5-drzwiowej. Wymaga wtedy dopłaty 1500 zł.
Najdroższa odmiana 5-drzwiowa, 280-konna ze skrzynią automatyczną DSG kosztuje 122 400 zł (skrzynia DSG wymaga dopłaty 8 tys. zł).
Co oferuje Leon Cupra? Sportowe emocje, doskonałe osiągi i bardzo bogate wyposażenie standardowe.
W mocniejszej, 280-konnej wersji silnikowej „setkę" osiąga po 5,8 sekundy. „Słabsza" wersja 265-konna niewiele jej ustępuje, ponieważ do „setki" rozpędza się w czasie 5,9 sekundy (zaledwie 0,1 sekundy dłużej).
Obie wersje silnikowe mogą rozpędzić się do 250 km/h.
Różnice w wyposażeniu między obiema wersjami Leona Cupry również są niewielkie. 265-konna oferowana jest z 18-calowymi felgami z lekkich stopów, a 280-konna – z felgami 19-calowymi.
Obie wersje mają m.in. 7 poduszek powietrznych, wszelkie układy elektroniczne poprawiające trakcję, LED-owe światła, tempomat, Climatronic, sportowe siedzenia, adaptacyjne zawieszenie, progresywny układ kierowniczy (jego „twardość" zmienia się wraz z prędkością).
Co można dokupić do Leona Cupry? Np. skórzana fotele z pakietem zimowym (podgrzewane) – za 3150 zł. System nawigacji kosztuje 3934 zł, czujniki parkowania z przodu i z tyłu – 2276 zł, elektrycznie otwierany szyberdach – 3893 zł, aktywny tempomat – 2152 zł.
Cupra ma nietypową jak na polskie warunki gwarancję – 4 lata lub 120 tys. km przebiegu.