Nowego Peugeota Boxera przetestowano na dystansie ponad 4 mln kilometrów, w skrajnych temperaturach i trudnych warunkach, odpowiadających wieloletniej eksploatacji.

W wyposażeniu dostawczego Peugeota Boxera znajdziemy wiele nowoczesnych systemów zwiększających bezpieczeństwo i komfort jazdy. W standardzie jest m.in. ABS, ESP, wspomaganie awaryjnego hamowania, poduszka powietrzna kierowcy oraz elektryczne sterowane szyby. Dodatkowo producent zastosował zaawansowane zabezpieczenie antykradzieżowe.

Za dopłatą w nowym Peugeocie Boxerze zamontować można m.in.system Load Adaptative Control dostosowujący działanie układu ESP w zależności od obciążenia samochodu i rozmieszczenia ładunku, układ ASR (zapobieganie poślizgowi kół), układ AFIL (alarm niezamierzonego przekroczenia linii), DSG (system kontroli ciśnienia w oponach), dostępne w opcji 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki kurtynowe i poduszka po stronie pasażera. Oprócz tego producent proponuje system Hill Assist, Grip Control (inteligentny system kontroli trakcji), dodatkową funkcję HDC (kontrola prędkości zjazdu), programowany tempomat i ogranicznik prędkościs, wspomaganie parkowania tyłem, kamera cofania z funkcją „overlays”, zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy, montowane w standardzie w wersjach z silnikiem 3.0 HDi i w wersjach 435 i 440.

Funkcjonalne wnętrze wyposażono w szereg schowków oraz uchwyt na dokumenty i stolik do pisania wbudowany w składane oparcie środkowego fotela. Unikalny w tym segmencie kolorowy, 5-calowy ekran dotykowy, dostępny w opcji, umożliwia obsługę wszystkich funkcji, takich jak streaming audio, odczyt SMS-ów oraz dostępny w opcji, wbudowany system nawigacji, jak również wyświetlanie obrazu z kamery cofania. Nowy Peugeot Boxer zostanie w niedalekiej przyszłości wyposażony w opcji w stację dokującą do notebooka wraz z dedykowanym złączem.

Nowy Peugeot Boxer może być napędzany jednym z 6 silników Diesla najnowszej generacji z filtrem cząstek stałych FAP i zgodnych z normą Euro 5 - 2.2 l HDi FAP 110 (81 kW, 250 Nm); 2.2 l HDi FAP 130 (96 kW, 320 Nm) i 2.2 l HDi FAP 150 (110 kW, 350 Nm); 3.0 l HDi FAP 180 (130 kW, 400 Nm).

Oferta nowego Peugeot Boxer obejmuje najbardziej rozbudowaną gamę modeli, umożliwiającą jego dostosowanie do każdego rodzaju użytkowania i każdego zawodu. Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych i przeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), dając łącznie 8 konfiguracji o objętości od 8 do 17 m3, podczas gdy ładowność wynosi od 2,8 do 4 ton. Uzupełnieniem tej gamy są wersje kombi do przewozu osób (od 6 do 9-miejscowych).

Próg załadunku może być obniżony o 60 do 70 mm, zależnie od rozstawu osi, dzięki tylnemu zawieszeniu pneumatycznemu. Umożliwia ono również utrzymywanie stałego położenia nadwozia niezależnie od stopnia obciążenia oraz zwiększa komfort jazdy. Sterowanie układem umieszczone jest na desce rozdzielczej, samochód wraca do standardowego ustawienia z chwilą przekroczenia prędkości 20 km/h.