System 2.0 wzbogacono o funkcje, które są bardzo przydatne fleet managerowi, ale także ułatwiają życie kierowcy. Jedną z nich jest nawigacja. Dyspozytor może przysłać adres lub koordynaty do pojazdu, te zostaną wyświetlone na ekranie bądź to klasycznej nawigacji, bądź urządzenia PDA i kierowca, bez konieczności wpisywania adresu, może od razu być nawigowany do celu z uwzględnieniem optymalnej trasy.
SMS do managera
Drugą zaletą jest możliwość komunikacji zwrotnej. Kierowca może wysłać do centrali informacje o dowolnej treści. Zestaw działa na sprawdzonej platformie. W pojeździe montowane jest urządzenie z odbiornikiem GPS do odczytywania pozycji i modemem GSM z kartą SIM, umożliwiającą transmisję danych. Po stronie operatorskiej jest to oprogramowanie, dostępne on-line za pośrednictwem Internetu, przetwarzające dane przekazywane z pojazdów do systemu. Transmisja danych odbywa się łączami telefonii komórkowych, a pozycje wizualizowane są na cyfrowych mapach.
Wartości dodane
Finder planuje także wdrożyć usługi, które do tej pory nie były popularne w Polsce. Jedną z nich, realizowaną we współpracy z firmami ubezpieczeniowymi, ma być możliwość ubezpieczenia pojazdu w zależności od tego, ile dany pojazd jeździ. Dotyczy to zarówno przebiegów, jak i faktycznego czasu jazdy. Ta usługa może znaleźć uznanie wśród właścicieli, np. motocykli czy kabrioletów, które są użytkowane sezonowo. Inną usługą, do której wprowadzenia przymierza się Finder, jest system automatycznego powiadamiania o wypadkach, e-call.
Główne funkcje Finder On-Line 2.0
Zarządzanie flotą
- Informowanie o aktualnej pozycji i statusie pojazdu
- Dwukierunkowa komunikacja tekstowa i głosowa między centrum dyspozytorskim a kierowcą
- System planowania, optymalizacji i wydawania zleceń
- Automatyzacja procesu raportowania i analiz
Kierowanie pojazdem
- Precyzyjna nawigacja satelitarna
- Dwukierunkowa komunikacja tekstowa i głosowa
- System planowania, optymalizacji i odbioru zleceń
- Assistance, automatyczne wezwanie pomocy w razie awarii lub wypadku