Jak się okazuje Skoda Octavia w 2012 roku była najczęściej kupowanym samochodem z nadwoziem kombi w Europie. Prawie 20 proc. egzemplarzy miało napęd na cztery koła.
Taką wersję wybiera 55 proc. nabywców Octavii Combi w Szwajcarii, 41 proc. w Austrii i 61 proc. w Norwegii, gdzie auta z napędem na cztery koła cieszą się dużym powodzeniem.
Nowa Skoda Octavia Combi 4x4 ma w swojej ofercie trzy silniki. Czterocylindrowy benzynowy o pojemności skokowej 1.8 l TSI i mocy 180 KM oraz dwa czterocylindrowe wysokoprężne – 1.6 TDI o mocy 105 KM i 2.0 TDI o mocy 150 KM. Wszystkie zostały wyposażone w system Start-Stop oraz rekuperacji energii.
Bogate wyposażenie obejmuje m.in. ACA – adaptacyjny tempomat z funkcją regulacji odstępu od innego pojazdu, system automatycznej zmiany świateł, system samoczynnego parkowania, system rozpoznawania znaków drogowych oraz możliwość wyboru charakteru jazdy. Można także zamówić duży panoramiczny dach o wymiarach 1362 x 870 mm.
Nowa Skoda Octavia 4x4 znajdzie się w polskiej ofercie w II połowie 2013 roku.
Galeria zdjęć
Po światowej premierze nowej Octavii Combi na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie, Skoda opublikowała pierwsze informacje o Octavii w wersji 4x4.
Obecna generacja Skody Octavii 4x4 została wyposażona w zmodernizowany układ napędowy, który dzięki zasotosowaniu najnowszej piątej generacji sprzęgła Haldex jeszcze skuteczniej rodziela napęd na poszczególne osie oraz koła.
Skoda wie, że warto się starać bowiem w ubiegłym roku spośród 124 500 sprzedanych na europejskich rynkach Octavii Combi - niemal 20 procent stanowiły wersje z napędem 4x4.
W krajach skandynawskich odestek Octavii z napędem na obie osie osiąga nawet 60 %, natomiast w Szwajcarii co druga Octavia wyjeżdżająca z salonu jest wyposażona w napęd obu osi.
Co się zmieniło w Octavii Combii 4x4?
Poza oczywistą rzeczą czyli nowym noadwoziem.
Nowy układ napędu 4x4 został wyposażony w system z inteligentną dystrybucją momentu obrotowego.
Co to znaczy? Otóż moc trafia na to koło które w danym momencie ma zapewnioną najepszą przyczepność.
Dodatkowo cały układ wzbogacono w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, której głównym zadaniem ma być ułatwianie ruszania na powierzchniach o zróżnicowanej przyczepności.
W początkowym okresie sprzedaży Octavia Combi 4x4 będzie dostąpna z jednym z trzech silników, jednego benzynowego i dwóch diesli.
Pierwszy to znana z innych modeli jednostka 1.8 TSI o mocy 180 KM.
Natomiast diesle to 1,6 osiągający maksymalnie 105 KM, oraz wersja 2,0 TDI o mocy 150 KM.
Wszystkie wersje silnikowe wyposażono w system start-stop oraz system odzyskiwania energii uaktywniany w momencie hamowania.
Jednak nowoczesne “ekologiczne” wynalazki cudów nie uczyniły i Octavia 4x4 będzie zużywać więcej paliwa niż jej przednionapędowe odpowiedniki.
Przewidywany wzrost zużycia paliwa wyniesie około 14 proc.
Sprzedaż w Octavii Combi 4x4 rozpocznie się w Europie w czerwcu, miesiąc po rynkowej premierze modelu z przednim napędem.
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi
Skoda Octavia Combi 4x4: stworzona na kiepskie drogi