Na rynku polskim grupa AUTO1 jest obecna dzięki internetowej platformie B2B do handlu samochodami używanymi - AUTO1.com. Nowoczesne rozwiązania pozwalają klientom kupić sprawdzony samochód w atrakcyjnych cenach, zamówić transport, przetłumaczyć dokumenty i dokonać płatności w innych walutach, a to wszystko bez wychodzenia z domu i w jednymi miejscu. 

W Polsce handel samochodami nadal kojarzy się głównie z koniecznością podróżowania za naszą zachodnią granicę, aby zobaczyć i ewentualnie kupić samochód. Dzięki naszym rozwiązaniom technologicznym następuje prawdziwa rewolucja w tym procesie, ponieważ w całości został on przeniesiony do Internetu. Już ponad 5000 profesjonalnych sprzedawców samochodów z całej Polski aktywnie korzysta z naszej platformy B2B. Dostęp do AUTO1.com jest bardzo prosty, a korzystanie z niego intuicyjne, dzięki czemu klienci mogą zostać właścicielami auta nawet w ciągu 24 godzin. Co ważne, wybór jest bardzo szeroki i obejmuje ponad 30 000 samochodów praktycznie wszystkich marek i wersji silnikowych - komentuje Piotr Baranowicz, Vice President AUTO1 Group & Managing Director AUTO1.com CEE. 

Profesjonalizacja branży handlu samochodami używanymi w Polsce 

Rosnące oczekiwania klientów muszą iść w parze z profesjonalizmem usług, które ostatecznie będą musiały objąć całą branżę, a nie tylko wybrane punkty sprzedaży. AUTO1.com jest jedną z pierwszych firm, która oferuje klientom pełny zwrot pieniędzy, jeśli samochód ma nieoryginalny przebieg. 

Polacy stopniowo zmieniają swoje preferencje, jeśli chodzi o jakość importowanych samochodów. Od początku naszej obecności na polskim rynku widzimy, jak wzrost średniej płacy i programów społecznych przełożył się na zakup samochodów używanych. Co ważne, oprócz rosnącej średniej ceny zakupu, coraz ważniejsza staje się sprawdzona historia samochodów, brak cofniętego licznika i legalne źródło pochodzenia. Jest to bardzo ważny sygnał, ponieważ jasno pokazuje nie tylko wzrost świadomości konsumentów, ale także awersję do szarej strefy - dodaje Baranowicz. 

Profesjonalizacja rynku dotyczy również usług związanych z handlem samochodami, czyli między innymi transportem, przygotowywaniem dokumentów czy płatnościami w innych walutach. To kompleksowa oferta, oprócz ceny, decyduje o sukcesie AUTO1.com na polskim rynku. 

Gdy zaczynaliśmy w Polsce w 2014 roku, standardem było korzystanie z usług transportowych od nieprofesjonalnych podmiotów, które nie płacą podatków i nie gwarantują bezpieczeństwa transportu. W AUTO1.com współpracujemy z ponad 250 zawodowymi firmami transportowymi w całej Europie, dzięki czemu możemy zapewniać logistykę z dowolnego miejsca na naszym kontynencie.

O jakości usługi naszych usług świadczy fakt, że już ponad 50% naszych klientów decyduje się na skorzystanie z usług dodatkowych i jest to nie tylko transportu, ale także tłumaczenie dokumentów, czy internetowy kantor Trejdoo. Dzięki obsłudze ponad 60 000 profesjonalnych partnerów, możemy negocjować dla nich konkurencyjne stawki, a na przykład czas dostarczenia pojazdu jest o około 25% krótszy niż u konkurentów - komentuje Baranowicz. 

Bariery rozwoju branży w Polsce 

Zmiana prawa i brak przewidywalności jest jednym z głównych powodów ograniczania rozwoju i profesjonalizacji branży. Warto tu wspomnieć o planach wprowadzenia podatku akcyzowego, które rząd wycofał tuż przed datą złożenia wniosku. Często zdarza się, że proces legislacyjny odbywa się w szybkim tempie, a konsultacje ze społeczeństwem na etapie tworzenia zmian nie są wystarczające. Tak było w przypadku projektu Ministerstwa Środowiska dotyczącego obowiązku rejestracji samochodów w ciągu 30 dni, pod rygorem nawet 1000 PLN za każdy samochód. Koszty tej zmiany odczuje każdy obywatel, ponieważ wzrosną ceny samochodów używanych, a czas rejestracji pojazdu bardzo się wydłuży. 

Pomimo licznych wyzwań, polski rynek jest bardzo obiecujący i stale rosnący, dlatego Grupa AUTO1 w nadchodzącym roku planuje wprowadzić nowe usługi w tym B2C, aby uczynić go jeszcze bardziej profesjonalnym i przyjaznym dla klienta.