Dzięki rewolucyjnemu systemowi składania tylnych siedzeń FlexSpace, wysoko usytuowanym miejscom i przestrzennej kabinie Opel Meriva wyróżniał się pod względem elastyczności wykorzystania wnętrza, pozostając przy tym pojazdem niewielkich rozmiarów typowych dla aut klasy B.
Druga generacja Opla Meriva po raz kolejny podnosi poprzeczkę w kategoriach elastyczności wykorzystania wnętrza. W nowej Merivie system FlexSpace dopracowano tak, aby korzystanie z niego uczynić jeszcze łatwiejszym. W modelu który oficjalnie zostanie zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie wprowadzono system FlexDoors - czyli innowacyjne drzwi tylne otwierane w kierunku przeciwnym do przednich, co ma ułatwić wsiadanie do kabiny.
Ponadto nowa Meriva otrzymała większą przestrzeń transportową, wzmocnioną przez - elastyczną konsolę środkową, oraz unikalny system FlexFix - czyli zintegrowany tylny bagażnik rowerowy chowany pod podłogą bagażnika.
Typowa dla Opla Meriva elastyczność, potęguje wyrazisty wygląd oraz stylistyka wnętrza, rozwijająca nowy język projektowania Opla. Jednobryłowa sylwetka Merivy jest płynna, elegancka i dynamiczna jednocześnie. A załamująca się linia okien podkreśla zastosowanie drzwi typu FlexDoors, jednocześnie poprawiają widoczność pasażerom siedzącym z tyłu.
"Dzięki zastosowanemu w Zafirze systemowi Flex 7 i FlexSpace w Oplu Meriva udało nam się stworzyć nowy rodzaj całkowicie zintegrowanej elastyczności wnętrza", mówi Alain Visser, Wiceprezes ds. Marketingu, Sprzedaży i Usług Posprzedażnych Opla. "W przypadku nowej Merivy pragnęliśmy stworzyć nowego mistrza wszechstronności w branży motoryzacyjnej. Nie znam żadnego innego samochodu oferującego tak wiele rozwiązań ułatwiających życie".
W kabinie nowego Opla Meriva przestrzeń bagażowa uległa zwiększeniu dzięki wygodnie rozlokowanym schowkom na przedmioty najczęściej przewożone wewnątrz samochodu. Konsola FlexRail obejmuje wymienialne schowki, które przesuwać można po prowadnicach umieszczonych między przednimi siedzeniami, a które pozwalają na wygodne przewożenie wszelkich przedmiotów.
Przednie, siedzenia podobne są do siedzeń zastosowanych w nowej Astrze i Insignii. Pozwalają one na regulację w wiodącym w swojej klasie zakresie - 240 mm do przodu/do tyłu i 65 mm na wysokość - pozwalając osobom w każdym wieku i każdych rozmiarów na uzyskanie komfortu podróży.
Dzięki unikalnym w segmencie małych vanów drzwiom tylnym otwieranym w kierunku przeciwnym do przednich, Opel Meriva wyznacza w nowy wymiar dostępu do tylnych siedzeń.
FlexDoors to pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane przez masowego producenta motoryzacyjnego. W przeciwieństwie do nielicznych dostępnych systemów tego rodzaju drzwi tylnych, zastosowany w Merivie system FlexDoors cechują pełnowymiarowe drzwi otwierane niezależnie, bez zachodzących na nie drzwi przednich. Konwencjonalny słupek B pozwala na niezależne otwieranie drzwi, a jednocześnie zapewnia odpowiednią sztywność pojazdu i ochronę przed uderzeniami bocznymi.
Wnętrze nowej Merivy będzie dostępne w sześciu różnych kolorach i standardach wykończenia. To największy wybór oferowany w Oplu.
Pod maskę nowego Opla Meriva trafi 6 przyjaznych środowisku silników. Gama jednostek napędowych obejmuje ekonomiczne i mocne silniki z turbodoładowaniem oferujące zakres mocy od 75 KM do 140 KM. Dostępna będzie również ekologiczne i ekonomiczna jednocześnie wersja ecoFLEX.
Meriva oferowana będzie z jedną z 5- i 6-biegowych manualnych skrzyń biegów, jak również z automatyczną skrzynią sześciobiegową.
Zaprojektowany i opracowany w ośrodku konstrukcyjnym Opla w Rüsselsheim w Niemczech Opel Meriva, produkowany będzie w Saragossie w Hiszpanii, a wprowadzenie go do sprzedaży zaplanowano na tegoroczne lato.