Spośród pięciu oferowanych silników nowością jest podwójnie doładowany Diesel o pojemności 2,3 litra. W przypadku silnika BiTurbo o mocy 136 KM, rozwijającego maksymalny moment obrotowy 340 Nm, emisję CO2 obniżono o 8 procent (15 gramów). Wszystko dzięki instalowanemu standardowo systemowi Start/Stop.
Flagowa jednostka BiTurbo o mocy 163 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 360 Nm i oferuje o 13 KM i 10 Nm więcej niż silnik najmocniejszego Movano dotychczasowej generacji. Należący do standardowego wyposażenia system Start/Stop umożliwił obniżenie zużycia paliwa o 1,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, czyli o 18 procent.
W produkcję Vivaro i Movano Opel zainwestowała 95 milionów euro. Auta powstają w brytyjskich zakładach w Luton.
Podstawowa wersja Movano jest napędzana turbodieslem 2.3 l o mocy 110 KM, czyli o 10 KM więcej niż dotychczas. Silnik ten występuje również w odmianie 125-konej. W obydwu jednostkach 2.3 CDTI utrzymano dotychczasowy poziom zużycia paliwa i emisji, znacząco zwiększono jednak osiągi wyposażonych w nie pojazdów.
W 125‑konnym Movano o około 3,5 sekundy poprawiła się elastyczność od 80 do 120 km/h na szóstym biegu. Analogiczny parametr w podstawowej wersji ze 110‑konnym silnikiem jest lepszy aż o 5 sekund. Poprawa elastyczności jest także zasługą krótszego przełożenia na szóstym biegu.
Druga generacja Opla Vivaro to połączenie funkcjonalności lekkiego pojazdu użytkowego oraz zalet mobilnego biura z komfortem i estetyką samochodu osobowego. Model oferuje dłuższe nadwozie w poszczególnych wariantach, a tym samym większą ładowność i przestronniejsze wnętrze. W kabinie zainstalowano najnowocześniejszy system multimedialny IntelliLink z przyjazną dla użytkownika nawigacją.
Movano do roboty
Przedłużana wersja furgonu Movano L4 była dotychczas dostępna tylko z kołami bliźniaczymi na tylnej osi. Teraz jest oferowana także z kołami pojedynczymi i różną wysokością dachu. Dzięki temu przestrzeń ładunkowa między wnękami tylnych kół jest wówczas o 300 mm szersza, co ułatwia przewożenie ładunku o dużych gabarytach.
Pojazd w tej konfiguracji jest także lżejszy, więc zużywa mniej paliwa. Maleją też koszty eksploatacji, ponieważ mniejsza jest liczba opon wymagających okresowej wymiany. Kolejną zaletą nowego Movano jest wydłużenie okresów międzyprzeglądowych do 2 lat.
Auta zostały wyposażone także w nowe rozwiązania ułatwiające jazdę. Jednym z nich jest system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu. Zapobiega on stoczeniu się pojazdu, utrzymując działanie hamulców jeszcze przez około 2 sekund po zwolnieniu pedału hamulca przez kierowcę.
Program kontroli stabilności przyczepy monitoruje jej boczne ruchy, a w przypadku wykrycia ich krytycznego nasilenia automatycznie hamuje odpowiednie koła Movano, aby ustabilizować zespół pojazdów i nie dopuścić do wypadku. Udoskonalony układ kontroli trakcji zapewnia lepszą przyczepność nawet na nieutwardzonych drogach i zapobiega buksowaniu kół.
Opel Movano z nowymi silnikami oraz dodatkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa i funkcjami multimedialnymi pojawi się na rynku polskim pod koniec lata 2014 r.
Galeria zdjęć
Najpierw wielkim grillem straszył Ford Transit, teraz przyszła pora na Opla. Czy wielki wlot powietrza nie odstraszy klientów?
Nowe silniki i bardziej komfortowe wnętrze to elementy, na które Opel postawił przy okazji faceliftingu.
Czy Oplowi będzie teraz bliżej do Volkswagena Transportera?
Nowa generacja dostawczych Opli gotowa. Auta nie tylko zmieniły się stylistycznie. Pod ich maski trafiły też nowe silniki. Do polskich salonów trafią pod koniec roku. Spośród pięciu oferowanych silników nowością jest podwójnie doładowany Diesel o pojemności 2,3 litra. W przypadku silnika BiTurbo o mocy 136 KM, rozwijającego maksymalny moment obrotowy 340 Nm, emisję CO2 obniżono o 8 procent (15 gramów). Wszystko dzięki instalowanemu standardowo systemowi Start/Stop. Flagowa jednostka BiTurbo o mocy 163 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 360 Nm i oferuje o 13 KM i 10 Nm więcej niż silnik najmocniejszego Movano dotychczasowej generacji. Należący do standardowego wyposażenia system Start/Stop umożliwił obniżenie zużycia paliwa o 1,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, czyli o 18 procent. W produkcję Vivaro i Movano Opel zainwestowała 95 milionów euro. Auta powstają w brytyjskich zakładach w Luton. Podstawowa wersja Movano jest napędzana turbodieslem 2.3 l o mocy 110 KM, czyli o 10 KM więcej niż dotychczas. Silnik ten występuje również w odmianie 125-konej. W obydwu jednostkach 2.3 CDTI utrzymano dotychczasowy poziom zużycia paliwa i emisji, znacząco zwiększono jednak osiągi wyposażonych w nie pojazdów. W 125‑konnym Movano o około 3,5 sekundy poprawiła się elastyczność od 80 do 120 km/h na szóstym biegu. Analogiczny parametr w podstawowej wersji ze 110‑konnym silnikiem jest lepszy aż o 5 sekund. Poprawa elastyczności jest także zasługą krótszego przełożenia na szóstym biegu. Druga generacja Opla Vivaro to połączenie funkcjonalności lekkiego pojazdu użytkowego oraz zalet mobilnego biura z komfortem i estetyką samochodu osobowego. Model oferuje dłuższe nadwozie w poszczególnych wariantach, a tym samym większą ładowność i przestronniejsze wnętrze. W kabinie zainstalowano najnowocześniejszy system multimedialny IntelliLink z przyjazną dla użytkownika nawigacją. Movano do roboty Przedłużana wersja furgonu Movano L4 była dotychczas dostępna tylko z kołami bliźniaczymi na tylnej osi. Teraz jest oferowana także z kołami pojedynczymi i różną wysokością dachu. Dzięki temu przestrzeń ładunkowa między wnękami tylnych kół jest wówczas o 300 mm szersza, co ułatwia przewożenie ładunku o dużych gabarytach. Pojazd w tej konfiguracji jest także lżejszy, więc zużywa mniej paliwa. Maleją też koszty eksploatacji, ponieważ mniejsza jest liczba opon wymagających okresowej wymiany. Kolejną zaletą nowego Movano jest wydłużenie okresów międzyprzeglądowych do 2 lat. Auta zostały wyposażone także w nowe rozwiązania ułatwiające jazdę. Jednym z nich jest system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu. Zapobiega on stoczeniu się pojazdu, utrzymując działanie hamulców jeszcze przez około 2 sekund po zwolnieniu pedału hamulca przez kierowcę. Program kontroli stabilności przyczepy monitoruje jej boczne ruchy, a w przypadku wykrycia ich krytycznego nasilenia automatycznie hamuje odpowiednie koła Movano, aby ustabilizować zespół pojazdów i nie dopuścić do wypadku. Udoskonalony układ kontroli trakcji zapewnia lepszą przyczepność nawet na nieutwardzonych drogach i zapobiega buksowaniu kół. Opel Movano z nowymi silnikami oraz dodatkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa i funkcjami multimedialnymi pojawi się na rynku polskim pod koniec lata 2014 r.
Opel Movano z nowymi silnikami oraz dodatkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa i funkcjami multimedialnymi pojawi się na rynku polskim pod koniec lata 2014 r.
Program kontroli stabilności przyczepy monitoruje jej boczne ruchy, a w przypadku wykrycia ich krytycznego nasilenia automatycznie hamuje odpowiednie koła Movano, aby ustabilizować zespół pojazdów i nie dopuścić do wypadku. Udoskonalony układ kontroli trakcji zapewnia lepszą przyczepność nawet na nieutwardzonych drogach i zapobiega buksowaniu kół.
Przedłużana wersja furgonu Movano L4 była dotychczas dostępna tylko z kołami bliźniaczymi na tylnej osi. Teraz jest oferowana także z kołami pojedynczymi i różną wysokością dachu. Dzięki temu przestrzeń ładunkowa między wnękami tylnych kół jest