Jeśli jednak jeździmy głównie po mieście, w przypadku obfitych opadów śniegu najwyżej pojedziemy do pracy autobusem. Musimy być świadomi, że gdy spada śnieg, w warsztatach oponiarskich ustawiają się kolejki. Ale nadmierny pośpiech z wymianą opon sprawi, że jeżdżąc po czarnym asfalcie, gdy temperatury otoczenia sięgają 10--15ºC, niepotrzebnie zużywamy zimówki, które są gorzej przystosowane do takich warunków niż opony letnie. Uwaga: nie ma zimówki najlepszej w każdych warunkach. Jedne wygrywają na asfalcie, inne na śniegu. Jednak nie zniechęcajmy się do opon zimowych: wprawdzie na suchym asfalcie wydłużają drogę hamowania i zmniejszają stabilność auta na zakrętach, ale i tak jest to dla kierowców rodzaj nawierzchni,niezależnie od zastosowanych opon, niestraszny. A jazdy po śniegu boi się prawie każdy. Lepsza przyczepność, jaką zapewnia zimówka, może uratować nas przed stłuczką, wypadnięciem z drogi itp. A może kupić opony całoroczne? Jeśli jeździmy głównie po mieście i ostrą zimę oglądamy rzadko zza szyby auta, będzie to dobra decyzja. To kompromis – opony całoroczne na śniegu radzą sobie nieco gorzej od zimówek, ale na suchym asfalcie sprawują się lepiej.To jest ważne
- Za niskie ciśnienie powietrza w oponie wprawdzie zwiększa komfort jazdy, jednak powoduje szybsze jej zużycie, zwiększa ryzyko przebicia oraz drastycznie zwiększa opory toczenia i w konsekwencji zużycie paliwa. W samochodach bez wspomagania kierownicy jednym z objawów niskiego ciśnienia są problemy z manewrowaniem. Ciśnienie powinno się sprawdzać raz na miesiąc.
- Ciśnienie powietrza w oponie jest zależne od temperatury. Jeżeli koła pompowane są przy 20ºC, a zimą temperatura powietrza spadnie do 20 C, wówczas należy koniecznie sprawdzić ciśnienie w kołach – powietrza na pewno będzie za mało.
- W większości przypadków nie należy zmieniać rozmiaru opon, kupując zimówki – nie muszą one być koniecznie węższe i wyższe niż opony letnie. Ma to jednak sens, gdy latem używamy kół niskoprofilowych. Koła węższe i o wyższym profilu będą bardziej komfortowe i odporne na uszkodzenie niż opony o niskim profilu, jednak zmieni się charakterystyka auta: wydłuży się droga hamowania na suchym asfalcie, a poprawi odporność na aquaplaning i komfort. Zakładając mniejsze felgi (np. 14-calowe zamiast 15-calowych), upewnijmy się, że zacisk hamulcowy zmieści się w mniejszej obręczy.
- Opony RunFlat umożliwiające jazdę przez pewien czas po przebiciu montowane są tylko w autach wyposażonych w elektroniczny układ kontroli ciśnienia informujący kierowcę o utracie powietrza. Jednak zamontowanie czujników ciśnienia nie oznacza, że w naszym aucie możemy stosować opony RunFlat. Takie opony ze względu na inną sztywność można zakładać tylko do aut, które są do nich przystosowane i odwrotnie: do auta wymagającego opon RunFlat zakładamy tylko opony RunFlat.