Logo
PoradyWszystko o silnikuNajgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Sprawdziliśmy popularne marki

Najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Sprawdziliśmy popularne marki

  • Mamy listę silników, na które trzeba bardzo uważać. Co ciekawe, na samym początku były bardzo, ale to bardzo chwalone. Problemy pojawiły się z czasem
  • Zwycięstwa w plebiscytach to jedno, a niezawodność konstrukcji to drugie.
  • Nie tylko małe silniki z nagrodami potrafią się poważnie zepsuć, także duże motory sprawiają niemałe problemy!
  • Awarie wielu silników można ograniczyć, wymieniając olej co 10-15 tys. km, a nie co 25-30 tys. km (jak zaleca wielu producentów!)
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Kupując nowy (lub prawie nowy) samochód często szukamy potwierdzenia swoich wyborów w testach, czy też różnego rodzaju konkursach. Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to jednym z bardziej prestiżowych i prowadzonych od wielu lat jest coroczny konkurs, w którym silniki walczą o tytuł "Engine of the Year". Międzynarodowe jury, złożone z dziennikarzy, ocenia technikę, efektywność, dynamikę, zużycie paliwa i wiele innych własności jednostek napędowych w różnych klasach, które wpływają na zadowolenie z jazdy. Pamiętajcie jednak, że to ocena nowych silników. Kierowanie się więc tylko tym, jest błędem. Teoria nie zawsze zgadza się z rzeczywistością, a dowodzi też tego nasze zestawienie.

Przeczytaj także: Cała prawda o silnikach R3, w tym niesławnym 1.2 PureTech. Które naprawdę są awaryjne?

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium