Jury złożone z międzynarodowego grona dziennikarzy zdecydowało, że najlepszym samochodem jest Volkswagen Polo nowej generacji.

Na dalszych miejscach uplasowały się, kolejno:

- Toyota iQ

- Opel Astra

- Skoda Yeti

- Mercedes Klasy E

- Peugeot 3008

- Citroen C3 Picasso

Tytuł Samochodu Roku przyznawany jest niezmiennie od roku 1964 i traktowany jest jak Oscary w przemyśle filmowym, czy nagrody Grammy w muzyce.

Dziś, po raz 47., grono najlepszych dziennikarzy na świecie wybrało najlepszy w ich opinii samochód roku 2010. 59 żurnalistów z 23 krajów ma do dyspozycji po 25 punktów, z czego maksymalnie dla jednego auta przyznać można nie więcej niż 10 punktów. Regulamin konkursu przewiduje, że jurorzy mogą oddawać głosy na samochody, które są oferowane przynajmniej na pięciu europejskich rynkach. Prognozowana sprzedaż danego auta musi przekroczyć poziom pięciu tysięcy egzemplarzy rocznie.

W pierwszej fazie głosowania Toyota miała aż pięciu kandydatów do tytułu Samochodu Roku 2010. Walkę o zaszczytny tytuł toczyły trzy modele Nissana. Po dwie nominacje przypadły Hyundai'owi oraz Kii. Historia pokazuje, że stawka aut ubiegających się o tytuł Samochodu Roku jest bardzo wyrównana, a różnice w przyznanej liczbie punktów są minimalne.

Z tej grupy jury wyłoniło w dalszej kolejności 7 półfinalistów, których lista ujrzała światło dzienne 2 listopada tego roku. W finale znalazł się tylko jeden przedstawiciel azjatyckich producentów, choć wcześniej wśród 33 walczących o COTY 2010 było ich sporo.

Tak jak przewidywaliśmy, walkę o tytuł Car Of The Year 2010 zwyciężył jeden model z typowanej przez nas pary Volkswagen Polo i Opel Astra czwartej generacji, choć w wynikach rozdzieliła ich mała Toyota iQ.

A oto zwycięzcy poprzednich edycji "Car of the Year":

1964 - Rover P6

1965 - Austin 1800

1966 - Renault 16

1967 - Fiat 124

1968 - NSU Ro 80

1969 - Peugeot 504

1970 - Fiat 128

1971 - Citroen GS

1972 - Fiat 127

1973 - Audi 80

1974 - Mercedes-Benz 450 (W116)

1975 - Citroen CX

1976 - Simca 1307-1308

1977 - Rover 3500

1978 - Porsche 928

1979 - Simca/Talbot Horizon

1980 - Lancia Delta

1981 - Ford Escort

1982 - Renault 9

1983 - Audi 100

1984 - Fiat Uno

1985 - Opel Kadett

1986 - Ford Scorpio

1987 - Opel Omega

1988 - Peugeot 405

1989 - Fiat Tipo

1990 - Citroen XM

1991 - Renault Clio

1992 - Volkswagen Golf III

1993 - Nissan Micra

1994 - Ford Mondeo

1995 - Fiat Punto

1996 - Fiat Bravo/Brava

1997 - Renault Megane Scenic

1998 - Alfa Romeo 156

1999 - Ford Focus

2000 - Toyota Yaris

2001 - Alfa Romeo 147

2002 - Peugeot 307

2003 - Renault Megane II

2004 - Fiat Panda

2005 - Toyota Prius

2006 - Renault Clio III

2007 - Ford S-MAX

2008 - Fiat 500

2009 - Opel Insignia

Czy zgadzacie się z werdyktem międzynarodowego jury? Jeśli nie, to który z samochodów będących wśród finałowej "siódemki" powinien był według Was zdobyć tytuł Samochodu Roku 2010? A może wybralibyście model nieuwzględniony w propozycjach jury? Zapraszamy do dyskusji na forum!