Koncepcja Oxa jest dosyć nietypowa. Możliwość złożenia pojazdu stanowi jednak ukłon w stronę krajów rozwijających się. Technologia nie jest droga, a zdecydowanie zwiększa możliwość transportowania ciężarówki. Przykład? W kontenerze, w którym auta podróżują chociażby do Afryki zmieści się aż sześć ułożonych na sobie Oxów.
Global Vehicle Trust nie powiedział ile trwa rozłożenie ciężarówki do formatu kartonowego. Powiedział za to, że przywrócenie jej standardowej formie powinno zająć trzem osobom jakieś 12 godzin. A to wyśmienity wynik, który udało się osiągnąć przede wszystkim za sprawą mało skomplikowanej budowy pojazdu.
Podstawą Global Vehicle Trust Ox jest rama kratownicowa. Długość ciężarówki to niespełna 4,7 metra, szerokość 2,07 metra, a wysokość prawie 2,4 metra. Kompaktowe rozmiary nie wykluczają jednak pełnej funkcjonalności. Ładowność ma wartość 1900 kilogramów i przekłada się na możliwość zabrania na pokład 13 ludzi, 8 beczek lub trzech palet.
Ox ma też fenomenalne zdolności do jazdy terenowej. Głębokość brodzenia na przykład sięga aż 1,3 metra, a prześwit to aż 25 centymetrów. Tylna klapa może posłużyć jako rampa do załadunku, a w razie utknięcia w piachu wystarczy użyć oparć tylnych siedzeń jako specjalnych mat.
Ox wykorzystuje do napędu wysokoprężny silnik Forda. Jednostka ma 2,2 litra pojemności i 115 koni mechanicznych. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów. Cena? Prawdopodobnie w okolicach równowartości 50-60 tys. złotych.
Global Vehicle Trust to firma założona w roku 2011 przez Gordona Murraya. Wcześniej motoryzacyjny projektant współpracował m.in. z McLarenem.