Do naszej galerii wybraliśmy najciekawsze premiery.
Galeria zdjęć
To jeden z najważniejszych modeli koncernu General Motors na najbliższe pięć lat, z oferowanych na rynkach europejskich. Jak wiemy Opel/Vauxhall Corsa jest bezpośrednim konkurentem najlepiej sprzedających się w tym segmencie modeli jak Volkswagen Polo czy Ford Fiesta. Nowy Opel/Vauxhall Corsa otrzymał nową technikę i zmodyfikowane podwozie. Już na pierwszy rzut oka dostrzegamy nową przednią część nadwozia, która została zaprojektowana z myślą o ochronie pieszego. Tylna część otrzymała nowe światła zespolone w stylu Astry i dynamicznie stylizowany zderzak. W ofercie znajdą się dwie wersja nadwozia – trzydrzwiowa i pięciodrzwiowa. Pierwsza lansowana będzie jako sportowa, a druga jako premium. To już piąta generację Corsy. Bestseller Opla oferuje kierowcom wyjątkowy komfort jazdy w segmencie małych samochodów, wyznaczając nowe standardy efektywności zawieszenia, silnika i skrzyni biegów. Nowe, dopracowane i oszczędne trzycylindrowe turbodoładowane silniki o pojemności 1,0 litra, płynnie pracujące skrzynie biegów oraz nowe zawieszenie i zoptymalizowany układ kierowniczy zapewniają najwyższy komfort i precyzję w tej kategorii samochodów. Całkowicie nowe wnętrze Corsy potęguje wrażenie przestronności i najwyższej jakości; samochód może być wyposażony w zapewniający doskonałą komunikację system multimedialny IntelliLink oraz ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę. Projektanci Opla nadali nowej Corsie dynamiczny kształt zgodny z filozofią projektowania marki, wprowadzając płynne, rzeźbione kształty i precyzyjnie zarysowane detale.
Trzecia generacja Fabii otrzyma nowe jednostki napędowe, których bloki wykonano z aluminium. Będą to 4 silniki benzynowe (w tym trzycylindrowiec znany z Citigo) i 3 trzycylindrowe diesle. Wszystkie jednostki wyposażone będą w system start/stop, rekuperację i spełnią normę Euro6. Benzyna to: 1.0 MPI / 44 kW (skrzynia 5MT), 1.0 MPI / 55 kW (skrzynia 5MT), 1.2 TSI / 66 kW (skrzynia 5MT) i 1.2 TSI / 81 kW (skrzynia 6MT lub 7DSG). Silniki wysokoprężne to: 1.4 TDI / 66 kW (skrzynia 5MT lub DSG), 1.4 TDI / 77 kW (skrzynia 5MT) i planowany na 2015 rok - 1.4 TDI / 55 kW GreenLine (skrzynia 5MT).
Japoński producent zaprezentuje w Paryżu Q80 Inspiration – swoją wizję samochodu nie tylko oferującego wyjątkowo luksusową jazdę, ale też łamiącego obowiązujące w klasie ramy. Jest to topowy w gamie, czteromiejscowy fastback, wyraźnie wyróżniający się ze stawki konkurentów. Dla marki Infiniti, jako firmy o zasięgu globalnym, jest to jednocześnie odważny i wytworny krok naprzód.
We wnętrzu pojazdu zastosowano nowe materiały wysokiej jakości, które były testowane przez niezależnych klientów w Niemczech i Wielkiej Brytanii. To ich zdaniem, Hyundai zapewnia we wnętrzu większy komfort niż konkurenci z segmentu. W Europie auto będzie oferowane z trzema jednostkami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Podstawowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,25 l będzie dostępny w wersji o mocy: 75 KM i 84 KM. Natomiast jednostka o pojemności 1.4 l ma moc 100 KM i będzie oferowana z sześciostopniowa przekładnią manualną lub czterostopniową automatyczną. Oferta silnikowi wysokoprężnych to: 1.1 l o mocy 75 KM i 1.4 o mocy 90 KM .
Bazą do przygotowania wersji produkcyjnej nowej generacji Suzuki Vitara stał się model koncepcyjny Suzuki iV-4, który zaprezentowano podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2013 we Frankfurcie nad Menem. Nowa Vitara zadebiutuje za kilka tygodni w Paryżu. Już na wstępie warto wyjaśnić, iż nowa Vitara nie jest następcą Grand Vitary. To nowa propozycja Suzuki wypełniająca lukę pomiędzy modelami Jimny i Grand Vitarą. W założeniu, ma stać się nowym graczem w segmencie małych modeli SUV i konkurować z m.in. Nissanem Juke i Oplem Mokka. Nowa Vitara ma identyczne wymiary jak koncept, czyli długość 4215 mm, szerokość 1850 mm i wysokość 1655 mm, przy rozstawie osi 2500 mm. W ofercie znajdzie się gama silników benzynowych i wysokoprężnych oraz napęd przednich i wszystkich czterech kół.
Uterenowione wersja Dacii występują pod nazwą Stepway. Ich nadwozie ma elementy ochronne z tworzywa sztucznego, dodatkową płytę ochraniającą silnik od spodu, ale nie mają napędu na cztery koła. Kolejne dwa takie samochody zobaczymy podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu.
Trzecia generacja Audi TT zapowiada szeroką paletę wersji nadwozia, a na których premierę wciąż czekamy. Roadster kontynuuje dotychczasowe tradycje i jego najnowsze wydanie zapewne rpzypadnie do gustu nie tylko miłośnikom niemieckiej marki. Audi TT Roadster ma długość 4177 mm i wydłużony o 37 mm rozstaw osi, który obecnie wynosi 2505 mm. Do 1320 kg zmniejszyła się masa własna pojazdu. Auto jest niższe niż poprzednia generacja.
Dacia Air będzie dostępna w czterech barwach nadwozia - Platine Grey, Pearlescent Black, Comète Grey and Glacier White. Auto otrzymało pakiet stylizacyjny oraz 16-calowe obręcze kół z metali lekkich Dark Metal. We wnętrzu znajdziemy kilka elementów graficznych identyfikujących tę serię. Do napędu można wybrać jedną z dwóch jednostek – benzynową TCe 125 i wysokoprężną 1.5 dCi 110. Obie oferowane będą z przednim napędem lub w wersji na cztery koła.
Premiera tego modelu była już kilkakrotnie przekładana, ale według ostatnich informacji kolejnym terminem ma być 2 października 2014 roku, a więc w dniu prasowym międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu. Mamy już pierwsze zdjęcie, na ktorym Fiata 500X można zobaczyć już bez elementów maskujących. Przednia część pojazdu przypomina 500L, a tylna stanowi rozwinięcie hatchbacka 500. Nowy Fiat 500X będzie technicznie spokrewniony z Jeepem Renegade. Oba modele będą produkowane w Melfi.
W porównaniu z poprzednią generacją, zmienił się nie tylko design nadwozia, ale także wnętrze i wyposażenie. Co prawda, w porównaniu z S-MAX Concept, auto jest już mniej futurystyczne. Nowością jest drugi i trzeci rząd foteli z elektryczną regulacją, wentylowane przednie fotele z funkcją masażu, elektrycznie regulowane położenie kierownicy oraz nowe boczne podsuzki powietrzne na tylnych siedzeniach.
Honda wraca do modelu HR-V. 2 października na salonie w Paryżu pokaże prototyp małego SUV-a. Pierwsza generacja crossovera HR-V produkowana była w Japonii w latach 1999-2006. Auto zbudowano na modelu CR-V. Nie było piękne, ale praktyczne i niezawodne. Teraz Honda opracowała prototyp małego SUV-a, który ma być sprzedawany na rynkach europejskich. Auto jest niewielkie z zewnątrz, ale pomysłowe rozwiązania wnętrza (np. centralnie umieszczony zbiornik paliwa) pozwoliły wygospodarować dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż. Siedzenia w nowym HR-V można składać i ustawiać na kilka sposobów, w zależności od liczby pasażerów i przewożonego bagażu. Tylna kanapa składa się w ten sposób, że podłoga jest płaska.
To prawdziwy samochód dla wymagającego kierowcy, który na nowo definiuje pojęcie sportowego sedana. Długa maska i stroma ustawiona przednia szyba nadają mu indywidualności i sportowego zacięcia, zwłaszcza w pakiecie S, w którym auto prezentowane jest na zdjęciach. Możecie sobie wyobrazić, jakie pożądanie będzie budzić topowa wersja R, gdy trafi na rynek. Auto powstało na zupełnie nowej aluminiowej, monokokowej konstrukcji, która ma wyznaczać nowy standard w tej klasie (po raz pierwszy zaprezentowano ją w studyjnym modelu CX-17 na salonie frankfurckim w 2013 roku). Oznacza to mniej więcej tyle, że ma być bardzo lekka i jednocześnie sztywna. Większość elementów zawieszenie wykonano z aluminium z tego samego powodu. Przednie ma architekturę podobną do tej z F-Type'a, gdzie zastosowano podwójne wahacze, a z tyłu mamy układ wielowahaczowy. Układ kierowniczy ma nowe elektroniczne wspomaganie, jest też kilka nowy systemów wspomagania jazdy, w tym m.in. All Surface Progress Controll, czyli układ kontroli trakcji, który ma zapewniać optymalną przyczepność niezależnie od rodzaju nawierzchni po jakiej porusza się auto. Pod maskę Jaguara XE trafią nowe silniki z rodziny Ingenium, których warianty stosowane będą także w innych modelach grupy Jaguar Land Rover. Będą to m.in. 2-litrowe motory benzynowe i wysokoprężne z turbodoładowaniem zapewniające według przedstawicieli marki ponadprzeciętne osiągi. Dwulitrowy diesel ma np. zadowalać się niespełna 4 litrami na setkę i emitować mniej niż 100 g CO2 na km.
W nowej Kii Sorento znaleźć można akcenty stylizacyjne samochodu koncepcyjnego Kia Cross GT 2013, m.in. spionizowany grille w charakterystycznym stylu „Tygrysiego Nosa”, wydłużone, zachodzące na boki reflektory czy jakby odchyloną ku tyłowi bryłę karoserii. Trzecia generacja tego pojazdu proponuje swym pasażerom bardziej luksusową kabinę oraz znacznie wyższą jakość materiałów jej wystroju. Dzięki zwiększeniu długości, szerokości oraz rozstawu osi, nawet przy obniżonej nieco wysokości w porównaniu z modelem II generacji, wnętrze nowej Sorento zyskało na przestronności i praktyczności. Pojemność bagażowa wzrosła do 660 litrów (VDA) dla wersji 5-miejscowej oraz 605 litrów dla wersji 7-miejscowej. Efektem wzmocnienia struktury nadwozia, optymalizacji nastawów zawieszenia i układu kierowniczego, obniżenia NVH (poziomu hałasów, drgań i wibracji) oraz wydłużenia rozstawu osi Sorento III jest nie tylko polepszenie komfortu jazdy lecz i precyzji prowadzenia.
Czwarta generacja roadstera MX-5 została zaprezentowana równocześnie w Japonii, USA i Barcelonie. Nowa Mazda MX-5 jest o 100 kg lżejsza od swojej poprzedniczki i jest autem znacznie nowocześniejszym od dotychczas produkowanych. Pojazd ma długość 3915 mm, szerokość 1730 mm i wysokośc 1235 mm, przy rozstawie osi 2315 mm. Podstawowa jednostka napędowa to 1.5 Sky-G o mocy 105 KM, ale w ofercie znajdzie się też silnik benzynowy o pojemności skokowej 2.0 l o mocy 165 KM. Oba silniki dostępne będą z sześciostopniową przekładnią manualną oraz sześciostopniowym automatem.
Piąta generacja Renault Espace będzie podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu świętowała jednocześnie 30-lecie tego modelu. Aktualna, czwarta generacja Renault Espace produkowana była od 2002 roku i ma już za sobą kilka face liftingów. Według zapowiedzi producenta nie będzie to już typowy minivan, ale crossover. Z tego względu zmieniły się proporcja auta, które otrzymało większe koła i bardziej dynamiczny wygląd. Nowy Renault Espace powstał na nowej platformie modularnej CMF, która została stworzona przy współpracy z Nissanem. Na niej ma być zbudowana także kolejna generacja Laguny.
Jednym ze sprawców zwiększenia popytu na auta z logo AMG będzie oczywiście AMG GT, którego zadaniem jest zrobienie zamieszczania w segmencie, w którym obecnie bryluje Porsche 911, niezbyt skutecznie podgryzane przez Audi R8, Jaguara F-Type’a, czy też Aston Martina Vantage. W porównaniu do poprzednika, nowy model jest mniejszy, lżejszy i nieco słabszy, ale potrafi być nawet szybszy niż jego poprzednik. Zrezygnowano natomiast z unoszonych drzwi, jakie wyróżniały Mercedesa SLS AMG. W Mercedesie tłumaczą, że chcieli w ten sposób otworzyć nowy rozdział i uniknąć porównań z poprzednikiem. Zapewne dużą rolę odgrywały też koszty. Jednym z najciekawszych detali nowego modelu są LED-owe reflektory. Zastosowano w niech technologie, które znamy z klasy S, ale tu zyskały oczywiście inny kształt. Oczywiście wyposażone są w drogowe światła, które potrafią nie oślepiać innych użytkowników drogi „wycinając” z wiązki stosowny fragment. A przy okazji świetne się prezentują.
Model V 250 BlueTEC 4MATIC będzie można zamawiać u dilerów począwszy od grudnia 2014 r., na drogach zobaczymy go prawdopodobnie na wiosnę. Sprawdzony w wielu osobowych Mercedesach napęd 4MATIC zapewnia znakomitą trakcję i bezpieczne prowadzenie w każdych warunkach. Stały napęd na obie osie 4MATIC pomaga w skutecznym przekazaniu momentu obrotowego na koła zwłaszcza na nawierzchni o niedostatecznej przyczepności i w złych warunkach atmosferycznych. Wykorzystuje on elektroniczny układ kontroli trakcji 4ETS współpracujący z systemem stabilności toru jazdy (ESP). 4ETS dystrybuuje siłę napędową między osiami w proporcji 45:55. Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, 4ETS przyhamuje je w ułamku sekundy i automatycznie przekaże moment obrotowy do kół o lepszej trakcji. Sprawdzona już w SUV-ach Mercedesa technologia zwiększa bezpieczeństwo jazdy, a jednocześnie tylko w ograniczonym stopniu zwiększa masę własną pojazdu - nie ma tu potrzeby stosowania konwencjonalnych blokad dyferencjałów.
W Paryżu Mitsubishi zaprezentuje co prawda koncept, ale będący blisko wersji seryjnej.
Nissan uatrakcyjnił gamę wyczynowych pojazdów Nismo przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych. Podążając śladem flagowego Nissana GT-R NISMO, nowy 370Z oferuje liczne udoskonalenia stylistyczne i techniczne, mając przy tym zdecydowanie największe sportowe zacięcie spośród wszystkich pojazdów noszących do tej pory oznaczenie 370Z.
Nowy hatchback Nissana będzie dostępny w całej Polsce od października 2014 r. Stylistyka Nissana Pulsara nawiązuje do wzornictwa innych nowych modeli marki - począwszy od motywu litery V na kracie wlotu powietrza, poprzez odważnie zarysowane, mocno wyprofilowane nadkola, smukłą linię boczną, aż do świateł do jazdy dziennej w kształcie bumerangu. Model został zaprojektowany i skonstruowany specjalnie dla europejskich klientów, a jego produkcja została ulokowana w zakładach Nissana w Barcelonie. Dzięki najdłuższemu w swojej klasie rozstawowi osi (2700 mm) oraz przemyślanej konstrukcji Pulsar oferuje pasażerom podróżującym na tylnej kanapie wyraźnie więcej miejsca na nogi i ramiona w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. Mają oni do dyspozycji aż 692 mm przestrzeni na nogi - więcej niż średnia wartość w segmencie D. Mimo to Pulsar zachował kompaktowe wymiary zewnętrzne (4385 mm długości), co ułatwia parkowanie na zatłoczonych miejskich ulicach.
Nowoczesny styl, dynamiczny układ napędowy i liczne możliwości indywidualizacji to główne cechy najnowszej wersji modelu ADAM o sportowym zacięciu. Kierowcy, którzy preferują jazdę sportową, pod maską znajdą silnik 1.4 Turbo ECOTEC o mocy 110 kW/150 KM. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią manualną nowy turbodoładowany silnik imponuje elastycznością i dynamiką, co sprawia, że prawdziwym żywiołem tego małego sportowego auta są kręte drogi. ADAM S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,5 sekundy. Zastosowany silnik pozwala osiągnąć prędkość maksymalną powyżej 200 km/h. Sportowy charakter podkreśla ponadto specjalnie przystosowane podwozie oraz bezpośredni, czuły układ kierowniczy.
Najszybszy w historii Land Rover. od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 260 km/h, a pokonanie Północnej Pętli (Nordschleife) toru Nürburgring zajmuje 8 minut i 14 sekund - co jest jednym z najlepszych czasów uzyskanych przez seryjny samochód klasy SUV. Oba czasy podkreślają wyczynowy charakter tego wyjątkowego samochodu. Model SVR został wyposażany w pięciolitrową jednostkę z doładowaniem mechanicznym (Supercharged) wytwarza maksymalnie 550 KM mocy i moment obrotowy w wysokości 680Nm, co stanowi wzrost o 40 KM i 56 Nm w stosunku do dotychczas oferowanej jednostki V8 Supercharged. Zaawansowana 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF 8HP70 i układ przeniesienia napędu zostały zoptymalizowane w celu zapewnienia najlepszych właściwości jezdnych w każdych warunkach pogodowych. Range Rover Sport SVR jest pierwszym modelem Land Rover wyposażonym w dwustopniowy aktywny układ wydechowy, z elektronicznie sterowanymi zaworami typu by-pass. Układ ten zapewnia optymalizację dźwięku i osiągów oraz uzyskanie efektów dźwiękowych rodem z toru wyścigowego przy wyższych obrotach silnika, bez niekorzystnego wpływu na poziom głośności podczas spokojnej jazdy.
Od wersji standardowej Clio auto różni się niektórymi elementami nadwozia. Diody do jazdy dziennej umieszczono w głównych reflektorach, inny jest przedni zderzak ze światłami mgłowymi. Dodano także elementy chromowane przy szybach bocznych i końcówce rury wydechowej. Nowe są 17-calowe obręcze kół z metali lekkich, które są dostępne w trzech barwach – kość słoniowa, szara i czarna. We wnętrzu pojawiły się elementy chromowane oraz logo tej wersji na oparciach przednich foteli. Renault Clio Initiale Paris będzie oferowane z trzema jednostkami napędowymi do wyboru. Dwie benzynowe – trzycylindrowa 0.9 TCe o mocy 90 KM z pięciostopniową przekładnią manualną i czterocylindrowa 1.2 TCe o mocy 114 KM z sześciostopniową przekładnią dwusprzęgłową EDC oraz czterocylindrowa wysokoprężna 1.5 dCi o mocy 90 KM, która dostępna jest w obu wersjach.
Hiszpański producent nie zwalnia tempa. Kolejna wersja dobrze sprzedającego się Leona ma napęd na cztery koła i luksusowy wygląd. Nowa wersja powstała na bazie Leona ST. Ma o 15 mm większy prześwit, elementy stylizacyjne na nadwoziu i we wnętrzu oraz bogate wyposażenie standardowe. Nowy jest przedni zderzak oraz design 17- i 18-calowych obręczy kół z metali lekkich. Wnętrze otrzymało elementy z brązowej alcantary kontrastujące z pomarańczowym obszyciem. W kilku miejscach znajdziemy znaczki identyfikujące to auto.
Produkowane od 12 lat Volvo XC90 doczekało się drugiej generacji. Produkcję aktualnego modelu zakończono 1 lipca 2014 roku. Powstało 636 143 egzemplarzy, a ostatni z nich trafił do Muzeum Volvo w Göteborgu. Pierwsza generacja będzie nadal produkowana w Chinach (Daqing) i sprzedawana pod nazwą XC Classic. Producent zapowiada, że Volvo XC90 będzie najbardziej luksusowym autem tej marki. Jego design zaprojektował zespół pod kierownictwem Thomasa Ingenlatha, który zapoczątkował nowy styl marki. W nowym Volvo XC90 znajdziemy wiele elementów, które poznaliśmy już na wcześniej prezentowanych modelach koncepcyjnych. Grill – bnędzie obowiązywał w całej gamie nowych modeli Volvo. Efektowne światła do jazdy dziennej, umiejętnie wkomponowane w reflektory – mają kształt młota Thora. Tył auta z kolei przypomina XC60. W sumie, sylwetka XC90 wygląda elegancko.
Auto powstało na koncernowej platformie MQB. Dzięki zastosowaniu elementów ze stali o najwyższej wytrzymałości oraz aluminium, konstruktorom udało się zmniejszyć o 85 kg masę auta. Wraz z nowymi, bardziej oszczędnymi jednostkami napędowymi, udało się zmniejszyć o 1/5 średnie zużycie paliwa. Zgodnie z duchem aktualnej mody nie zabraknie w ofercie wersji plug-in hybrid, która będzie stanowiła połączenie jednostki benzynowej 1.4 TSI i silnika elektrycznego, co da łączną moc 204 KM. Korzystanie tylko z energii elektrycznej pozwoli na pokonanie dystansu ok. 50 km.
Odmłodzony Volkswagen Polo GTI otrzymał nowy przedni zderzak, zmodyfikowany tył nowy design obręczy z metali lekkich oraz inną kierownicę. Bez zmian pozostają pokrycia siedzeń. Producent przygotował do napędu również nowy silnik. Dotychczasowy 1.4 został zastąpiony przez 1.8 TSI o mocy 192 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Pozwala on na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 6,7 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 236 km/h. Będzie on jednak współpracował z sześciostopniowa przekładnią manualną, a automat DSG pozostanie nadal w ofercie za dopłatą.