Po Golfie GTI zaprezentowanym w 2013 roku przyszła pora na mniejszego brata – Polo GTI.
Mały, ale szatan – tak możnaby najkrócej scharakteryzować sportową odmianę Polo.
Auto ma silnik 1.8 TSI o mocy 192 KM. Rozpędza się do 236 km/h, a do „setki" potrzebuje zaledwie 6,7 sekundy.
Nowe Polo GTI dostępne jest z dwoma rodzajami skrzyń biegów: 7-stopniową DSG lub 6-biegową manualną.
Z zewnątrz Polo GTI można rozpoznać po wielu sportowych dodatkach – m.in. czerwonym pasie na osłonie chłodnicy, poszerzonych progach, 17-calowych obręczaach kół z metali lekkich oraz po czerwonych zaciskach hamulcowych. Sportowego sznytu dodają także: spoiler dachowy, dyfuzor, podwójna końcówka układu wydechowego.
Polo GTI wyposażone jest w komplet elektronicznych systemów zapewniających stabilną jazdę i bezpieczeństwo. Przy czym układ stabilności jazdy ESC można ustawiać w zależności od rodzaju jazdy.
Np. przytrzymanie przycisku ESC przez 3 sekundy aktywuje tryb ESC Sport – układ reaguje z opóźnieniem na poślizgi boczne, pozwalając kierowcy na jazdę z uślizgiem tylnych kół.
VW Polo GTI w Niemczech pojawi się w salonach dilerów już w październiku 2014 r. W pozostałych krajcha europejskch – w lutym 2015 r.
Galeria zdjęć
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI