Logo

Passat Alltrack: Volkswagen podróżuje nowymi drogami

Robert Rybicki
Robert Rybicki

W najbliższym czasie o ten segment zamierzają także powalczyć: Opel z Insignią Cross4 (premiera w Genewie), Peugeot z 508 RXH (patrz s. 16) oraz z dużym prawdopodobieństwem także Skoda i jej Superb Scout.

Passat pojawia się zatem w tej klasie przed głównymi konkurentami, a segment od lat dzielą między sobą m.in. Subaru Outback i Volvo XC70. Przypadek Tiguana pokazuje jednak, że nie trzeba być pierwszym, by zdobyć klientów. Co zatem oferuje najnowsza odmiana Passata?

Przede wszystkim nabywca Alltracka otrzymuje auto z wszelkimi cechami Passata kombi (przestronność, komfort, wygoda obsługi), połączonymi z solidnością – oprócz plastikowych nakładek na progach, nadkolach i zderzakach Alltracka wyposażono w płytę chroniącą podwozie pojazdu. Ponadto zawieszenie podniesiono o 3 cm w stosunku do zwykłego Passata.

Te elementy są seryjne. Natomiast napęd 4Motion nie będzie wymagał dopłaty tylko w najmocniejszych jednostkach (TDI 170 KM i TSI 210 KM, ponadto do wyboru będą: TSI 160 KM i TDI 140 KM). Układ Haldex 3. generacji domyślnie dzieli siłę napędową w stosunku 90 proc. przód i 10 proc. tył,w razie potrzeby potrafi też skierować 100 proc. momentu na tylną oś.

W połączeniuz elektroniczną blokadą dyferencjału XDS poprawia trakcję nie tylko na luźnej nawierzchni, lecz także na suchym asfalcie. Kierowca nie ma możliwości ingerowania w napęd, za to może uruchomić program Off Road (patrz zdjęcie poniżej). Oczywiście, poza tym dostępne są też inne elektroniczne układy wspomagające, znane ze zwykłego Passata.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu