Xavier Peugeot, Dyrektor ds. Produktów Peugeot oraz Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylistyki w Peugeocie nie kryli radości, gdy na 29. Międzynarodowym Festiwalu Samochodowym Paryżu odbierali nagrodę przyznaną Peugeotowi 308.
Jury złożone z ekspertów i entuzjastów motoryzacji oraz specjalistów z dziedziny architektury, mody, designu, kultury i mediów oceniało we wnętrzu design, harmonię proporcji, użyte materiały oraz zastosowane kolory. O zaszczytny tytuł Najpiękniejszego Wnętrza Roku, mogły się ubiegać samochody wprowadzone do sprzedaży w 2013 roku. Peugeot 308 w finale konkurował więc z takim autami jak: Alfa Romeo 4C, BMW serii 4 Coupe oraz Mercedesem CLA.
Przypominjmy, że wizjonerskie wnętrze zastosowane w Peugeocie 308 wzbudza duże emocje, głównie za sprawą minimalistycznej i odważnie zaprojektowanej deski rozdzielczej oraz obsługi instrumentów pokładowych, których większość przeniesiono na dotykowy ekran.
Gdy mieliśmy do czynienia z Peugeotem 308 pomniejszone koło kierownicy, zegary umieszczone nad nią, 9,7-calowy ekran dotykowy oraz podwyższona środkowa konsola budziły w nas sprzeczne emocje. Przede wszystkim kierownica zasłania zegary. Ale to nie koniec zastrzeżeń. Co jeszcze nam przeszkadza, a co sie podoba we wnętrzu Peugeota 308? Poniżej nasze opinie.
Red. Wojciech Denisiuk: „Trudno nie zgodzić się z kilkoma argumentami wytykającymi utrudnioną obsługę niektórych funkcji. Dotyczą one przede wszystkim dotykowemu menu i obsługi np. klimatyzacji. Gdy mamy do czynienia z tradycyjnym pokrętłem regulacja nawiewu czy temperatury jest bardzo prosta. Dzięki wyświetlaczowi, trzeba wykonać kilka dodatkowych "klików" w ekran. Być może jest na to sposób. Nie należy jednak demonizować obsługi tego auta. Myślę, że większość osób szybko przyzwyczai się do specyficznego kokpitu a dotykowy wyświetlacz będzie jego atutem”.
Red. Janusz Borkowski: „Nie mam nic przeciwko nietypowym rozwiązaniom, wnętrze powinny być jednak ergonomiczne. Zbyt daleko oddalone od siebie zegary w 308 nie pozwalają obserwować obydwu wskaźników jednocześnie, a obrotomierz ze wskazówką poruszającą się w lewą stronę rozpraszał mnie. Do tego koło kierownicy zasłaniało wyświetlacz”.
Czy zatem Peugeot zasłużył na takie wyróżnienie? Jak wynika z naszych redakcyjnych opinii, inżynierowie projektujący wnętrze Peugeota 308 dokonali dość ryzykownego posunięcia. Podejrzewamy, że część klientów może nie zdecydować się na zakup tego auta z racji zbyt nowatorskiego wnętrza, choć przyznana nagroda Najpiękniejszego Wnętrza Roku i imponująca liczba złożonych zamówień (do końca 2013 roku ponad 43 tysiące) zdają się niepotwierdzać naszych obaw. Poza tym pozostaje kwestia ceny. W tańszych wersjach wyposażenia auta, wyświetlacz nie ma już tylu funkcji, pojawiają sie tradycyjne pokrętła do obsługi choćby klimatyzacji. Co za tym idzie? Całe wnętrze nie jest już tak nowatorskie.
Które z finałowych wnętrz, Waszym zdaniem, powinno otrzymać tytuł?Zarpaszamy do sondażu (poniżej).
Alfa Romeo 4c
BMW 4 Coupe
Mercedes CLA
Peugeot 308
ZOBACZ TAKŻE:
Galeria zdjęć
Szklany dach panoramiczny Cielo z elektrycznie sterowaną roletą wymaga dopłaty 1800 zł
Zamiast kluczyka przycisk uruchamiający silnik. Za bezkluczykowy dostęp do auta trzeba dopłacić 2 tys. zł. Dostępny tylko w topowej wersji Allure
Dotykowy ekran służący m.in. do obsługi nawiewu i klimatyzacji wygląda nowocześnie, ale ma także wielu przeciwników. Żeby zmienić ustawienie dmuchawy, trzeba wejść w odpowiednią zakładkę i trafić w przycisk
Ceny Peugeota 308 rozpoczynają się od 59 900 zł za 5-drzwiową wersję Acess z silnikiem 1.2 VTi/82 KM. Pod koniec 2013 roku Peugeot zebrał pod koniec 2013 roku PEUGEOT 308 ponad 43 tysiące zamówień na model 308
Budzący dużo kontrowersji obrotomierz ze wskazówką zmieniającą swoje położenie przeciwnie do wskazówek zegara
Dotykowe przyciski w stylowej oprawie znajdziemy w topowej wersji Allure
Aluminiowa gałka drążka zmiany biegów to arcydzieło francuskiej stylistyki