Szybka ścieżka likwidacji szkody komunikacyjnej? Wbrew pozorom to wcale nie musi być żaden przywilej. W przypadku Allianz wystarczy skorzystać z praktycznej aplikacji Allianz Asystent Szkody. Można ją zainstalować na smartfonach z systemem Android oraz iOS. Przyda się ona do kontaktu z ubezpieczycielem oraz do sprawnego załatwienia sprawy – począwszy od przesłania szczegółowych informacji na temat szkody a skończywszy na wypłacie odszkodowania. Innymi słowy, asystent Allianz może się okazać nieoceniony w potrzebie.

Zacznijmy od…telefonu

Doszło do szkody? Sięgamy po telefon. Zgłaszamy szkodę pod numerem 224 224 224. To pomocny numer. Likwidator doradzi, jak postąpić na miejscu zdarzenia oraz przekaże informacje o potrzebnych dokumentach. Zorganizuje również pomoc w ramach assistance (np. holowanie), a także może zaproponować wygodny sposób likwidacji szkody. Niewykluczone, że już w trakcie rozmowy otrzymamy propozycję kwoty odszkodowania.

Czas na aplikację

W trakcie rozmowy konsultant może nas także poprosić o przesłanie zdjęć, by likwidator mógł szybko dokonać bardziej szczegółowej wyceny. By przesłać zdjęcia wystarczy aplikacja - Allianz Asystent Szkody.

Aplikacja jest łatwa w obsłudze. Nie trzeba przechodzić żadnej żmudnej konfiguracji, ponieważ Aplikację tak zaprojektowano, aby jej obsługa była możliwie jak najbardziej intuicyjna. Nawet początkujący użytkownik bez problemu sobie z nią poradzi – także w stresującej sytuacji jaką jest uczestnictwo w kolizji.

Od czego zatem zacząć? Gdy uruchomimy aplikację wystarczy w głównym menu wpisać numer szkody podany nam przez likwidatora.

Zdjęcie od ręki

Zgodnie ze wskazówkami powinniśmy dołączyć także wymagane zdjęcia. Należy zrobić fotografie widocznych uszkodzeń oraz całego samochodu. Informacje o tym jakie to mają być zdjęcia znajdziemy w głównym menu. Trudno o wygodniejsze rozwiązanie.

Fotografujemy jednak nie tylko samochód, ale również dowód rejestracyjny – z obu stron. Wpisujemy jeszcze stan licznika i gotowe. Wszystko wysyłamy bezpośrednio z aplikacji do likwidatora szkody.

Proste rozwiązanie

Co dalej? Pozostaje chwilę poczekać. Allianz Polska obiecuje, że wyliczenie kosztów naprawy nastąpi nawet w ciągu trzech godzin od wysłania zdjęć. Oczywiście tak szybka wycena jest możliwa, jeśli prześlemy zdjęcia w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 8-18.

Wycena dotarła? Możemy ją zaakceptować bezpośrednio w aplikacji, a kwota odszkodowania może znaleźć się na naszym koncie w ciągu 24 godzin. Proste rozwiązanie pomoże szybko uporać się ze szkodami w naszym samochodzie.