Nowe coupe Audi A5 miało premierę razem ze sportową wersją S5 podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Audi A5 nie nawiązuje do żadnego wcześniejszego modelu marki. Koncepcyjnie A5 jest zupełnie nowym pojazdem, który z długością 4,63 m lokuje się między sedanami A4 i A6. Dynamicznie stylizowaną karoserią, luksusowym wnętrzem i techniką należy zwłaszcza w odmianie S5 do czołówki w klasie GT.

W chwili, kiedy pierwsze egzemplarze Audi A5/S5 trafiają do swoich nabywców, nadworny tuner koncernu Volkswagen, spółka Abt Sportsline, przedstawia kompletny zestaw tuningowy dla tego modelu. Pakiet obejmuje nowe zderzaki, szersze listwy progowe i przede wszystkim dwukolorowy lakier, który klient może zamówić w wielu kombinacjach. Z tyłu pojawiła się listwa dociskowa, dyfuzor i cztery chromowane końcówki wydechu.

Tuner Abt przygotował także modyfikacje dla jednostek napędowych coupe A5. Doładowany diesel o pojemności 3,0 TDI osiąga po przeprowadzonych zmianach 200 kW (272 KM), czyli o 24 kW (32 KM) więcej od wersji seryjnej. Dla bardziej wymagających przygotowano drugi poziom modyfikacji, który podnosi moc do 221 kW (300 KM). Do mocniejszych silników dostosowano także zestrojenie zawieszenia, nie zabrakło nowych tłumików, które zmniejszą prześwit, a wszystko dopełniają koła w rozmiarze 18-20 cali.

Sportowe S5 dysponuje wolnossącym silnikiem 8-cylindrowym 4,2 FSI o mocy 260 kW (354 KM) przy 7000 obr./min i momencie obrotowym 440 Nm przy 3500 obr./min. Można spekulować, że jeśli Abt Sportsline podrasował ten silnik w modelu R8, to teraz czas na S5. W R8 sprężarka mechaniczna dodała kolejne 81 kW (110 KM), co w wypadku S5 oznaczało by moc całkowitą 341 kW (464 KM). Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 120 Nm.