Samochód nie może zagrażać bezpieczeństwu pasażerów i innych uczestników ruchu, tzn. musi mieć sprawne oświetlenie, zapewniać odpowiednią widoczność kierowcy (nieuszkodzona szyba), mieć sprawne: układ kierowniczy, hamulcowy, zawieszenie i ogumienie. Nie może też mieć żadnych ostrych, kaleczących krawędzi.Dołączany napęd na przódKupiłem ostatnio auto terenowe (Suzuki Jimny). Ze zdziwieniem przeczytałem w instrukcji, że nie mogę stosować napędu na cztery koła na utwardzonej nawierzchni. Skąd takie ograniczenie?Michałz Warszawy Pańskie auto nie ma stałego napędu na cztery koła, a jedynie dołączany napęd przedniej osi. Brakuje w nim centralnego mechanizmu różnicowego. Rozwiązanie to sprawdza się w terenie, jednak na przyczepnej nawierzchni po dołączeniu przedniej osi auto niestabilnie zachowywałoby się na zakrętach, a w dodatku grozi to zniszczeniem układu przeniesienia napędu.Wentylowana czy pełna?Jestem niezadowolony z hamulców mojego samochodu. Czy zamontowanie z przodu tarcz wentylowanych zamiast fabrycznych pełnych poprawi skuteczność hamowania?Robert KarczykTarcze wentylowane dzięki większej odporności na wysokie temperatury zapewniająw pewnych warunkach lepszą skuteczność. Niestety nie da się ich w prosty sposób zamontować w miejscu tarcz pełnych. Przeróbka wymagałaby zmodyfikowania lub zastosowania innych zacisków hamulcowych. Jeżeli układ hamulcowy jest sprawny, to pewnej poprawy można się spodziewać po zamontowaniu po prostu lepszych, sportowych tarcz i klocków hamulcowych.