BMW M3 GTS - Auto marzeń: 450 KM, 4,4 s do setki, prędkość maksymalna 305 km/h
Po raz pierwszy ten model pokazano jesienią 2009 roku i był on inspirowany wersją M3 CSL poprzedniej generacji. Obecnie producent z Monachium opublikował dane techniczne i cenę.
Wersja produkcyjna przeznaczona do jazdy w normalnym ruchu drogowym wyraźnie różni się od obecnego M3 i ostatniego konceptu. Ma mniej izolacji we wnętrzu, układ wydechowy z tytanowymi tłumikami oraz dokładnie określony zestaw wyposażenia standardowego i dodatkowego.
We wnętrzu zrezygnowano ze zbędnych elementów podnoszących masę pojazdu. Tym samym musimy zapomnieć o klimatyzacji, nawigacji, radioodtwarzaczu i tylnych siedzeniach. Natomiast dwa przednie sportowe fotele wykonano z karbonu. Koło kierownicy, część pokrycia drzwi od wewnątrz oraz powierzchnia po wymontowaniu tylnych siedzeń, pokryte zostały alkantarą.
Standardowo zamontowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, ale w zestawie są też sześciopunktowe i klatka bezpieczeństwa. Tylne i boczne szyby wykonano z polikarbonu. Pojazd ma masę 1530 kg i jest to mniej niż standardowa wersja M3 (1655 kg).
Nadwozie wyróżnia się elementami stylizacyjnymi, które mają swoje inspiracje w BMW 320si startującego w wyścigach WTCC. Zamontowano 19-calowe koła oraz wzmocniony układ hamulcowy z sześcioma zaciskami z przodu i czterema z tyłu pojazdu.
Do napędu zastosowano ośmiocylindrowy silnik widlasty, który ma zwiększoną pojemność skokową z 3999 cm3 do 4361 cm3 oraz moc zwiększoną do 450 KM (331 kW) przy 8300 obr./min moc i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3750 obr./min. Pozwala on na rozwijanie maksymalnej prędkości 305 km/h oraz przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 4,4 sekundy.