Carrozzeria Castagna odrodziła się na początku lat 90. i od tego czasu przyprowadziła na świat kilka ciekawych samochodów koncepcyjnych. Były to m. in. Imprial Landaulet Limousine, model Aria bazujący na Ferrari 575 M (2005), koncept Rossellini (2003) zbudowany również na bazie Ferrari czy Maserati Auge (1995).
Teraz firma rozpoczęła produkcję wyjątkowych odmian modelu Fiat 500. Castagna przeprowadza stonowane modyfikacje. Najbardziej widoczną zmianą jest dwukololorowe lakierowanie nadwozia, inny odcień otrzymał dach, słupki A i C oraz tylny spojler. Wiele zmian przebiegło także w środku auta, gdzie znajdziemy teraz skórę, alcantarę czy karbon. Innymi unikatowymi modyfikacjami są błotniki z karbonu lub stali nierdzewnej (z lakierowaniem lub bez), podwójna końcówka wydechu ze stali nierdzewnej, większy karbonowy spojler tylny czy szklany dach panoramiczny. Ciekawostką jest fakt, że dzięki drobnym modyfikacjom uzyskano dodatkowe 50 l w bagażniku. Nowe są 17-calowe koła ze stopów lekkich firmy AEZ, na których zamontowano opony Pirelli P-Zero. Na słupkach B pojawiło się logo Castagna, a znaczek Fiat przyciemniono.
Jeśli ktoś nie może się doczekać ostrej wersji Abarth, Castagna oferuje rozwiązanie. Wbudowaniem turbosprężarki do silnika o pojemności 1,4 l moc jednostki wzrasta z 73,5 kW (100 KM) do 114 kW (155 KM). Fiat 500 Castagna dysponuje więc o 14 kW (19 KM) większą mocą niż przygotowywana wersja Abarth. Moment obrotowy zwiększył się o 39 Nm i wynosi teraz 170 Nm przy 4500 obr./min. Tak podrasowany Fiat 500 przyśpiesza do setki poniżej dziesięciu sekund i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h. Zwiększonej mocy dostosowano oczywiście zawieszenie, które otrzymało komponenty firmy Eibach zmniejszające prześwit o 30 mm. Hamulce dostarczyła znana firma Brembo.
Galeria zdjęć
Carrozzeria Castagna: Fiat 500 i 155 koni
Carrozzeria Castagna: Fiat 500 i 155 koni
Carrozzeria Castagna: Fiat 500 i 155 koni
Carrozzeria Castagna: Fiat 500 i 155 koni