Zwykle diagności nie zauważają usterek układu zasilania, które mogą być groźne dla silnika. Zwykła wizyta w serwisie samochodowym, który wykonuje standardowe przeglądy i wymiany płynów eksploatacyjnych to w przypadku auta zasilanego gazem za mało – warsztaty, które nie zajmują sęi montażem instalacji, z reguły wolą „gazu” nie dotykać.

Jak często sprawdzać instalację LPG?

Każdy producent instalacji LPG wyznacza interwały okresowych przeglądów. Najczęściej jest to 10 lub 15 tys. km, a w przypadku instalacji z wtryskiem gazu w stanie ciekłym (Vialle LPDi) – nawet 60 tys. km. Coroczna obowiązkowa wizyta w stacji kontroli pojazdów kosztuje ok. 160 zł (o 60 zł drożej niż w wypadku aut bez gazu). Natomiast przegląd po 10 lub 15 tys. km w firmie specjalizującej się w instalacjach LPG to wydatek rzędu 100-150 zł. Za te pieniądze powinni: sprawdzić szczelność układu, wymienić filtry fazy ciekłej i lotnej oraz podłączyć auto do komputera diagnostycznego, dzięki któremu mechanik sprawdzi, czy od ostatniego przeglądu inie pojawiły się jakieś problemy z działaniem układu. Do warsztatu należy się też udać w razie zauważenia jakichkolwiek nieprawidłowości w pracy instalacji, np. spadku osiągów, wzrostu zużycia paliwa czy zapalenia się kontrolki „check engine” .