Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Co psuje się we współczesnych silnikach?

Co psuje się we współczesnych silnikach?

Ciągła pogoń za optymalizacją produkcji i cięcia kosztów dają dziś fatalny skutek. Silniki psują się coraz częściej, a ich trwałość jest niższa niż np. motorów oferowanych jeszcze kilkanaście lat temu.

Co psuje się we współczesnych silnikach?Źródło: Auto Świat

Układy wtryskowe, turbosprężarki, elektronika sterująca, łańcuchy w napędzie rozrządu, głowice, elementy układu tłokowo-korbowego, dwumasowe koła zamachowe, filtry cząstek stałych – to wszystko się psuje.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Co gorsza, paradoks polega na tym, że im młodsza konstrukcja, tym więcej potencjalnych zagrożeń! Przeważnie są one drogie do usunięcia, a sama operacja wymaga fachowej wiedzy i odpowiedniego sprzętu. Jeśli więc zastanawiacie się nad zakupem stosunkowo młodego auta, musicie zdawać sobie sprawę, że zadowolenie z eksploatacji może skończyć się znacznie wcześniej, niż zakładacie!