W książce gwarancyjnej napisano, że po upływie 3 i 5 lat należy skontrolować stan blach. Jakież było moje zdziwienie, gdy po 3 latach używania samochodu przyjechałem do ASO i odmówiono mi sprawdzenia stanu blach, gdyż nie miałem w książce gwarancyjnej podbitego przeglądu mechanicznego (po 20 tys. km lub po roku - tak, jak obowiązuje gwarancja). Dodam, iż po roku jeżdżenia samochód miał przejechane 5 tysięcy kilometrów, a olej wg książki gwarancyjnej można wymienić po 18 miesiącach. Zgodnie z powyższymi informacjami samochód był na przeglądzie przed upływem roku (ale bez wymiany oleju i innych czynności, jakie ASO podobno wykonuje po tym czasie). Olej sam sobie wymieniłem po ponad roku, czyli po upływie gwarancji mechanicznej. W związku z tym mam pytanie: czy ASO miała prawo tak postąpić i czy mam tę gwarancję na perforację czy nie? Jak się ma gwarancja mechaniczna do perforacyjnej?Najważniejszą informacją dla użytkownika są warunki gwarancyjne, które zostały przedstawione w książce gwarancyjnej i dlatego należy bardzo dokładnie zapoznać się z ich treścią. Moim zdaniem gwarancja machaniczna nie ma nic wspólnego z gwarancją perforacyjną, a wykonanie przeglądu mechanicznego po 20 tysiącach kilometrów dotyczy tylko osprzętu i części mechanicznych, takich jak silnik, skrzynia biegów, układ kierowniczy i hamulcowy, przednie i tylne zawieszenie oraz wyposażenie i osprzęt nadwozia. Gwarancja perforacyjnanatomiast dotyczy oblachowania nadwozia i ewentualnej jego korozji od wewnątrz do zewnątrz. Gwarancja ta nie obejmuje korozji nadwozia związanej z uszkodzeniami mechanicznymi lub niewłaściwą konserwacją. Od dwóch lat jeżdżę samochodem Daewoo Lanos 1.5 16 Valve i ostatnio zaobserwowałem w moim aucie dziwne dźwięki. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach, to podczas "puszczania" dźwigni sprzęgła spod pokrywy komory silnika dochodzą dziwne stuknięcia. Podczas prób z wyłączonym silnikiem dźwięku tego nie słyszałem, nie słychać także stukania podczas jazdy, podejrzewam jednak, że jest ono wówczas zagłuszane. Proszę o informację, jaka może być przyczyna tych stuków? Ponieważ nie przekazał Pan informacji dotyczącej przebiegu pojazdu, trudno mi będzie dokładnie sprecyzować przyczynę. Jednak moim zdaniem tkwi ona w nadmiernym zużyciu piasty tarczy sprzęgła. W wielu samochodach taki nadmierny luz piasty tarczy sprzęgła pojawia się już po przejechaniu około 50 tysięcy kilometrów. W zasadzie nie grozi to żadną większą awarią, ale należy wcześniej pomyśleć o wymianie tarczy sprzęgła.
Czy możecie mi odpowiedzieć?
Moje pytanie dotyczy gwarancji perforacyjnej na blachy Fiata Sieny 75. Z tego, co mi wiadomo, gwarancja mechaniczna wynosi 1 rok, a perforacyjna 8 lat.