Tablice ze względu na wielkość dzielą się na: samochodowe (jednorzędowe i dwurzędowe) do oznaczania wszystkich rodzajów pojazdów z wyjątkiem motocykli, ciągników rolniczych i motorowerów; motocyklowe (dwurzędowe) do oznaczania motocykli i ciągników rolniczych; motorowerowe (dwurzędowe) do oznaczania motorowerów. Na tablicy wytłoczony jest numer rejestracyjny składający się z wyróżnika województwa i pojazdu (liter i cyfr). Na każdym pojeździe samochodowym z wyjątkiem motocykla i przyczepy (towarowej i kempingowej) umieszcza się dodatkowo nalepkę kontrolną z numerem. Wydaje ją organ rejestrujący razem z tablicami rejestracyjnymi. Zamiana na mineralnyMam Fiata 126p od 3,5 roku. Jeżdżę na oleju Mobil 5W/50, czy powinienem zmienić olej na mineralny, czy pozostać przy tym samym?Ponieważ nie podał Pan, jaki jest aktualnie przebieg pojazdu, trudno jest mi udzielić wiążącej odpowiedzi. Niepisana zasada jest taka, że jeżeli samochód przekroczy 50 tys. km, można śmiało zmienić olej z syntetycznego na mineralny, chyba że zalecenia fabryczne są inne. Inaczej sytuacja wygląda, jeśli chcemy zmienić olej z minerlanego na syntetyczny. Przy dużych przebiegach pojazdu jest to już niewska-zane. Lepiej pozostać przy dotychczasowym oleju mineralnym. Pamiętajmy też o regularnej kontroli jego poziomu.Rysy na gładziJestem od pięciu lat posiadaczem Opla Vectry 1.6. Przejechałem tym samochodem około 86 tysięcy kilometrów. Przy stanie licznika 84 tys. km silnik zaczął zużywać olej w ilości około 1,5 litra na 1000 km. Po demontażu i weryfikacji silnika okazało się, że na gładzi czwartego cylindra są rysy. Jaka mogła być tego przyczyna i dlaczego rysy wystąpiły tylko na czwartym cylindrze?Chcąc ustalić przyczynę awarii silnika w Pana samochodzie, musiałbym mieć wiele dodatkowych informacji dotyczących eksploatacji pojazdu, między innymi na temat: rodzaju oleju w silniku, ostatniej jego wymiany, stanu oleju w jednostce napędowej w trakcie weryfikacji oraz takich informacji jak to, ile osób eksploatuje pojazd, czy silnik nie został przegrzany itp. Jeżeli jeździł Pan od dłuższego czasu na oleju, który nie miał właściwości płuczących (był kiepskiej jakości), to mogło się zdarzyć, że drobne cząstki nagaru silnikowego przedostały się nad tłok do czwartego cylindra, powodując jego zarysowania, ale są to tylko moje przypuszczenia.
Czy możecie mi odpowiedzieć?
Rodzaje tablicMam dosyć nietypowe pytanie, a mianowicie: jakie tablice rejestracyjne pojazdów obowiązuja aktualnie w naszym kraju?Tablice rejestracyjne ze względu na przeznaczenie dzielą się na: zwyczajne - do oznaczania wszystkich pojazdów; indywidualne - do oznaczania pojazdów samochodowych; zabytkowe - do oznaczania pojazdów zabytkowych; tymczasowe - do oznaczania pojazdów czasowo rejestrowanych; dyplomatyczne - należące do przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych i misji specjalnych państw obcych oraz organizacji międzynarodowych, a także ich personelu. Organ rejestrujący może na wniosek właściciela pojazdu wydać zamiast tablic zwyczajnych - indywidualne.