W chwili obecnej znów pojawiła się korozja. Proszę o informację, czy mam szansę na wymianę samochodu na nowy, wolny od wad?Ponieważ nie mam od Pana pełnej informacji dotyczącej korozji auta (miejsc jej występowania i stopnia skorodowania), trudno mi jest ustosunkować się do zadanego pytania, a zwłaszcza określić, jakie są szanse na wymianę samochodu na nowy. Jeżeli jednak korozja powstaje w wyniku perforacji, to jest to podstawa do wymiany auta na nowe, wolne od wad. Natomiast jeżeli korozja powstała jako następstwo mechanicznego odprysku powłoki lakierowej, to uważam, że naprawa tej powłoki nie będzie traktowana przez gwaranta jako wada fabryczna. Jeszcze raz przypominam, że we wszystkich podobnych sprawach każda naprawa czy prace przy powłoce lakierowej powinny mieć odzwierciedlenie w zapisach w książce gwarancyjnej pojazdu. Na tej podstawie można w późniejszym terminie dochodzić swoich praw.Po gwarancjiKupiłem w 1995 r. nowy samochód BMW 740 w USA i sprowadziłem go do Polski. Przejechałem nim około 75 tysięcy kilometrów. Silnik w tym samochodzie rozpadł się na skutek odkręconej jednej z dwóch śrub mocujących pompę oleju. Co mam robić i jak próbować to reklamować?Prawdopodobnie gwarancja na Pana samochód dawno się skończyła, co nie znaczy, że nie warto próbować i interweniować u producenta pojazdu (może się uda). W każdym takim i podobnym przypadku należy skorzystać z pomocy niezależnego rzeczoznawcy, którego powinno się powołać w celu wykonania niezależnej opinii dotyczącej przyczyny powstania awarii silnika. Rzeczoznawca powinien być przy demontażu i weryfikacji silnika, aby wykonać dokumentację fotograficzną i dokładny opis uszkodzonych części oraz ustalić przyczyny ich uszkodzenia.Niepełny numer VINMam Fiata 126 Bis. Numer identyfikacyjny VIN wybito na nadwoziu bez trzech pierwszych znaków, tzn. ZFA (w miejscu, gdzie powinny one być, jest puste pole). Do kogo lub gdzie powinienem się zwrócić, by wyjaśnić i załatwić całą sprawę? Jak wiem, w samochodach Fiat 126 Bis takie niepełne oznakowanie VIN numeru nadwozia występowało w jednostkowych przypadkach. By wyjaśnić nieprawidłowości, proponuję skontaktować się z Fiat Auto Poland w Bielsku-Białej. Za duże zużycie? Kupiłem Poloneza z 1998 r. z zasilaniem gazowym. Zużycie gazu kształtuje się w granicach 15 l/100 km przebiegu. Gdzie mam się udać, by sprawdzić, czy instalacja dobrze działa i aby ją ewentualnie wyregulować?Każdy samochód z zasilaniem gazowym zużywa przeciętnie około 10 do 15 procent więcej gazu niż benzyny ze względu na inne wartości opałowe. Poza tym zużycie paliwa w pojeździe zależne jest od wielu czynników, między innymi od sposobu jazdy, warunków atmosferycznych i drogowych oraz od stanu technicznego pojazdu i silnika. Jeżeli chodzi tylko o regulację, to proponuję pojechać do autoryzowanego serwisu montującego instalację zasilania gazem, aby sprawdzić ustawienia całego układu.
Czy możecie mi odpowiedzieć?
Korozja w VectrzeMam Opla Vectrę na gwarancji; samochód ten koroduje. Wykonano mi w autoryzowanej stacji obsługi już jedną naprawę, usuwając rdzę.