Co mam robić, gdyż w niedługim czasie upłynie okres gwarancji?Zaparowanie reflektorów świadczy o ich nieszczelności albo w miejscu połączenia szkła zewnętrznego z obudową, albo w miejscu zamknięcia gniazda osadczego żarówki. W tym celu należy zgłosić usterkę do ASO, aby ją ostatecznie usunąć. Trudno mi będzie ustosunkować się do pytania drugiego, ponieważ mam za mało informacji od Pana, kiedy i w jakich okolicznościach trudno włączyć bieg wsteczny. Ponieważ samochód, który Pan eksploatuje, jest na gwarancji, to myślę, że nie może być mowy w tym przypadku o zużyciu układu zmieny biegów, a trudności z włączaniem biegu wstecznego mogą być spowodowane niewłaściwym wyregulowaniem dźwigni sterowania zewnętrznego. W tym celu również należy zgłosić się do autoryzowanej stacji obsługi, aby usterkę usunięto.Jeżdżę Fordem Focusem. Od pewnego czasu zacząłem odczuwać ogromnie denerwujące drżenie mojego samochodu przy prędkości 130 km/h i większej. Paradoksalnie najbardziej wyczuwalne jest to drżenie na gładkiej i płaskiej nawierzchni. Proszę o wskazanie możliwych przyczyn takiego zjawiska.Drżenie pojazdu przy prędkości 130 km/h i większej może być spowodowane jakąś usterką układu jezdnego przedniego lub tylnego zawieszenia. Jednak najczęstszą przyczyną wibracji podczas jazdy jest zły stan ogumienia tzw. owalizacja spowodowana uszkodzeniem kordu lub osnowy bieżnika, a także owalizacją tarczy koła. Owalizację opon jak i tarcz kół możemy łatwo sprawdzić na wyważarce. Jaka jest różnica w żywotności silnika benzynowego, diesla i turbodiesla?Obecne jednostki napędowe nijak się mają technologicznie i jakościowo do tych produkowanych dwadzieścia czy trzydzieści lat temu. Silniki stają się coraz lepsze i trwalsze, a przebiegi, jakie mogą uzyskać, coraz dłuższe. Niemałe znaczenie mają przy tym nowoczesne oleje smarne, zwłaszcza produkty syntetyczne.Odpowiadając na Pana pytanie, chciałbym przede wszystkim podkreślić, że żywotność każdej jednostki napędowej zależy przede wszystkim od jej prawidłowej eksploatacji (terminowych przeglądów i wymian poszczególnych zużywających się elementów na nowe). Jeśli te warunki są spełnione, to przebiegi silników benzynowych, diesla i turbodiesla są porównywalne i kształtują się w granicach 300-350 tysięcy kilometrów.
Czy możecie mi odpowiedzieć?
Jestem posiadaczem Seata Leona na gwarancji. Pomimo trzykrotnej wymiany reflektorów parują one w dalszym ciągu, a także ciężko wchodzi bieg wsteczny.