Po odbiorze auta z kolejnego przeglądu i przejechaniu około 40 km zapaliły się w nim wszystkie kontrolki - płyn chłodniczy przedostał się do komór spalania, silnik zgasł. Jaka mogła być tego przyczyna? Nie wiem, jakie czynności były wykonywane przy Pana samochodzie w stacji serwisowej przed awarią. Jedną z nich mogło być niepodłączenie kostki czujnika włączającego wentylator chłodnicy i w konsekwencji tego przegrzanie silnika z uszkodzeniem uszczelki głowicy. Inna przyczyna to pęknięcie głowicy i przedostanie się płynu chłodzącego do komory spalania. Mógł też nastąpić wyciek płynu z układu chłodzenia i przegrzanie silnika z uszkodzeniem uszczelki głowicy. Jeszcze inną przyczyną, jaka mogła mieć miejsce, jest uszkodzenie termostatu, który nie otworzył kanału wodnego, aby umożliwić swobodny obiegu płynu, co spowodowało raptowny wzrost temperatury.Jestem użytkownikiem Fiata Seicento 900 ccm. Czy mogę zmienić olej z mineralnego na syntetyczny oraz zamontować układ zasilania gazem?W pytaniu nie określił Pan przebiegu samochodu, który ma istotne znaczenie przy przejściu z oleju mineralnego na syntetyczny. Jeżeli przebieg ten wynosi powyżej kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, np. 50 tys. km, to zamiana taka jest niekorzystna, gdyż olej syntetyczny może rozszczelnić silnik, powodując wycieki. Odpowiedź na drugie Pana pytanie: układ zasilania gazem może Pan zamontować, lecz proponuję tę operację wykonać w specjalistycznej firmie montującej urządzenia zasilania gazem i dającej pełną gwarancję na dany produkt oraz usługę montażu.Mam Daewoo Espero (gwarancja na okres 3 lat lub 100 tys. km). Mam przejechane około 80 tysięcy kilometrów i 2,5 roku użytkowania. Zgłosiłem się do ASO, gdyż wystąpił luz na końcówce drążka kierowniczego. Reklamacji mi nie uznano, informując, że jest to usterka eksploatacyjna. Czy mieli rację?Jeżeli w warunkach gwarancyjnych samochodu figuruje zapis, że gwarant nie odpowiada za wady tzw. eksploatacyjne, to oczywiście Autoryzowana Stacja Obsługi miała rację, gdyż przebieg 80 tysięcy kilometrów jest adekwatny do powstania luzów końcówki kulistej drążka kierowniczego.Jestem użytkownikiem Fiata Sieny. Jeżdżę tym samochodem 3 lata. Po 75 tys. km pękł pasek rozrządu, uszkadzając w znacznym stopniu silnik, tzn. zawory, tłok jednego cylindra, prowadnice zaworów. Instrukcja obsługi mówi o wymianie paska rozrządu przy przebiegu 120 tys. km. Naprawa kosztowała mnie około 3 tys. złotych. Gdzie mam się odwołać?O każdym przypadku uszkodzenia zespołu pojazdu należy w pierwszej kolejności powiadomić Autoryzowaną Stację Obsługi, aby uzyskać informacje o sposobie załatwienia sprawy i orientacyjnym zakresie uszkodzeń. Następnie należy zasięgnąć informacji u niezależych rzeczoznawców Automobilklubu Polski i Polskiego Związku Motorowego o sposobie i możliwościach rozwiązania problemu oraz wykonania niezależnej ekspertyzy z ustaleniem przyczyn awarii.
Czy możecie mi odpowiedzieć?
Mam samochód Range Rover (przebieg 80 tys. km) serwisowany w ASO.